شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس

حوزه/ حجت‌الاسلام سلیمانی به‌عنوان امام محله کارهای متنوعی را در سطح محله انجام می‌دهد تا باری از روی دوش اهل محله بردارد.

خبرگزاری حوزه - شهرکرد/ حجت‌الاسلام نصرالله سلیمانی از امامان محله شهر بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ است. او امامت جماعت مسجد امام حسین(ع) این شهر را به عهده دارد.

کار تربیتی برای نوجوانان

این امام محله محور برنامه‌های خود را بر کارهای تربیتی برای نوجوانان و جوانان قرار داده؛ به همین منظور ارتباط خوبی با مدارس و دانش‌آموزان برقرار کرده است. او با یکی از مدارس شبانه‌روزی هم ارتباط گرفته و برنامه‌های فرهنگی خوابگاه این مدرسه را نیز به عهده دارد.

حاج‌آقای سلیمانی خوب می‌داند که کار با همکاری و همدلی است که پیش می‌رود؛ همین موضوع سبب شده تا با بسیج فعالیت‌های مشترکی را انجام دهد. از کمک به نیازمندان گرفته تا برگزاری حلقه‌های صالحین.

برگزاری مراسم‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی، جلسات قرآن و آموزش احکام از دیگر برنامه‌هایی است که این امام محله به آن اهتمام دارد.

دستگیری از محرومین

کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت از مهم‌ترین دغدغه‌های هر مبلغی است. حاج‌آقای سلیمانی هم از این قاعده مستثنی نیست. او به همین منظور با خیرین رایزنی کرده و با کمک آن‌ها بسته‌های معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

این امام محله در خصوص نحوه توزیع بسته‌های معیشتی می‌گوید: در توزیع بسته‌ها دقت لازم صورت می‌گیرد تا بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد. برای همین خودم و دیگر دوستان وضعیت خانواده‌ها را بررسی و به حضوری از این خانواده‌ها سرکشی می‌کنیم.

از دیگر دغدغه‌های حاج‌آقای سلیمانی موضوع آسیب‌های اجتماعی بخصوص طلاق است. با تلاش‌های ایشان و مشاوره به برخی از افرادی که در معرض جدایی بودند این افراد زندگی دوباره‌ای را آغاز کردند.

تبلیغ چهره‌به‌چهره

مشغله‌ها و فعالیت‌های این امام محله او را از تبلیغ چهره‌به‌چهره غافل نکرده و از هر فرصتی برای گفت‌وگو با مردم و شنیدن درد دل‌ها و پاسخ به سؤالات و شبهات آن‌ها استفاده می‌کند.

تبلیغ مجازی

این روزها تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت است. حاج‌آقای سلیمانی هم با درک این ضرورت در این فضا حضور دارد و به سؤالات و شبهات جوانان پاسخ می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha