یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه/ حجت الاسلام پیش قدم خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در شرایط کنونی برای مدیریت فضای مجازی چه برنامه ها و سیاست هایی را در نظر گرفته است؟ آیا شاهد رنگ گرفتن تبلیغ و رشد فرهنگ، باورها و ارزش هایمان در فضای مجازی خواهیم بود؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در نشست مدیران نهادها و دستگاه‌های فرهنگی با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور محیط پیرامون هر فرد را یکی از مؤثرترین عوامل تربیتی بر هر نسلی دانست و گفت: انسان چه به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه تابع محیط اطراف است و از آن تأثیر می پذیرد.

وی فضای مجازی راه یکی از این محیط‌های پیرامون خطاب کرد و گفت: فضای مجازی به فضا و محیطی اطلاق می شود که بدون در نظر گرفتن بعد زمان و مکان، تعامل های اجتماعی میان فرهنگ های گوناگون را شکل می‌دهد و در واقع می‌توان گفت که تعلیم و تربیت از طریق فناوری امکان پذیر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امروزه فضای مجازی یکی از ابزارهای قدرتمند و تأثیرگذار محیطی است که می تواند تهدید کننده باشد؛ خاطرنشان کرد: می توان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند کردن این فضا آن را تبدیل به فرصتی جهت تعلیم و تربیت نسل های انسانی نمود.

وی اظهار امیدواری کرد که در این نوع تربیت، سعی بر آن است که با دور نگه داشتن افراد از محیط‌های نامطلوب و ایجاد خط قرمز، آنان را مصونیت بخشیده و تعلیم و تربیت دینی را تحقق بخشید.

وی اظهار کرد: امام خامنه ای در این باره فرمودند: یکی از خصوصیات ممتاز عصر حاضر آماده بودن وسایل پیام رسانی است.

حجت الاسلام پیش قدم با بیان اینکه فضای مجازی در حقیقت، فضای حقیقی است که در زندگی بسیاری از مردم حضور دارد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی دائما توصیه مؤکد داشته و دارند. در حکم حضرتعالی (حجت الاسلام والمسلمین قمی) هم بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی این نکته را یادآور شدند.

وی با اشاره به فرمایشات معظم له فرمودند: یکی از مهم ترین رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی رصد و مقابله‌ هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است، اظهار کرد: دشمنانی که نه امروز بلکه از چند دهه‌ی پیش هویت، شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی- ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر، سینما، فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن می باشند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: بنابراین بر کسی پوشیده نیست که هویت فرهنگی جامعه از طریق همین فضای مجازی شکل می گیرد و فرهنگ ها و باورهای یک جامعه نیز از طریق همین فضا دستخوش تغییر و تحول می گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بنا بر آمار رسمی در استفاده از بعضی از پلتفرم ها در کشور رتبه ۷ جهانی را داریم و ۵۶ درصد از جمعیت ایران کاربران فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام پیش قدم با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشترین انحرافات و کج روی ها از طریق فضای مجازی اتفاق می افتد، گفت: در ایام اغتشاشات فضای مجازی محل ساماندهی، مدیریت، تحریک و ترغیب و حتی آموزش جهت اغتشاش و خراب کاری در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه درصد بالایی از تبادلات و تعاملات بازار نیز از طریق فضای مجازی است و بسیاری از کسب و کار ها از طریق فضای مجازی رشد چشم گیری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین پیش قدم یادآوری کرد: در زمان کرونا و دوران های خاصی که مدارس به دلایلی تعطیل هستند کودکان، نوجوانان و جوانان ما در مسائل آموزش با فضای مجازی آشنا شده و از آن استفاده کرده و می کنند.

وی خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در شرایط کنونی برای مدیریت فضای مجازی چه برنامه ها و سیاست هایی را در نظر گرفته است؟ آیا شاهد رنگ گرفتن تبلیغ و رشد فرهنگ، باورها و ارزش هایمان در فضای مجازی خواهیم بود؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha