دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ دکتر روشنفکر گفت: یکی از دلائل اصلی شکل گیری فتنه در سال ۱۴۰۱، عدم توجه مناسب به مسئله فرهنگ است و از این جهت دچار انحرافاتی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی روشنفکر، نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۸ سالگی وارد فضای تعلیم و تربیت شده و در طول سال های متمادی، ارتباط ما با آموزش و پرورش قطع نشد و بحمدالله در طول این سال ها ادامه داشته است.

وی ابراز داشت: تهدید این روزهای کشور که کمتر به آن توجه شده، مسئله فرهنگ است و اگر بخواهیم فرهنگ را با سایر موضوعات بسنجیم، توجه کمرنگ تری به آن شده است.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: یکی از دلائل اصلی شکل گیری فتنه در سال ۱۴۰۱، عدم توجه مناسب به مسئله فرهنگ است و از این جهت دچار انحرافاتی شده ایم.

سخنران این جلسه بیان داشت: حوزه و آموزش و پرورش باید با اتحاد و همدلی این مشکلات و معضلات را دنبال نموده تا بتوانند بر اساس منویات امامین انقلاب آن را حل نمایند.

توجه مناسب به فرهنگ نشده است؛ فضلای حوزه باید میدان‌دار این عرصه باشند

دکتر روشنفکر اظهار داشت: امروز جهاد تبیین از ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید داشتند؛ چراکه دچار جنگ ترکیبی بوده و دشمن برای فرزندان این کشور برنامه دارد و ما باید بیدار بوده و فضلای حوزه میدان دار شوند.

وی ابراز داشت: امروز آمایش سرزمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس فرصت ها، ظرفیت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و نقاط قوت انجام شده و برنامه های استانی را بر اساس آن پیش خواهیم برد.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به برخی پروژه ها، فعالیت ها و زیرساخت هایی که در طول این مدت انجام شده، اشاره کرد.

بخش پایانی این جلسه، پاسخ به سؤالات طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

توجه مناسب به فرهنگ نشده است؛ فضلای حوزه باید میدان‌دار این عرصه باشند

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام امینی اطهر، نماینده طلاب گچساران و یاسوج به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از معضلات امروز جامعه، مشکلات اجتماعی است که توقع از مجلس شورای اسلامی است که به این مسائل بهتر بپردازد.

وی اظهار داشت: امروز مسئله حجاب یکی از معضلات جامعه امروز بوده و تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی از ضروریات است.

نماینده طلاب و فضلای گچساران و یاسوج در پایان گفت: حضور طلاب و فضلا در آموزش و پرورش حتما مؤثر بوده و ان شاءالله شاهد رشد فرهنگ در مدارس آموزش و پرورش باشیم.

همچنین جمعی از طلاب و فضلا به بیان مطالبی همچون: «مطالبه گری نسبت به نیازهای مردم، رسیدگی به معیشت مردم، مشورت با فضلای حوزه، رسیدگی به فساد اداری، رسیدگی به مشکلات برخی روستاهای دورافتاده و محروم و ...» پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha