یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / سفر نماینده ولی فقیه در استان همدان به شهرستان بیجار

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه طلاب نسبت به امام زمان(عج) توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: خدا نکند طلبه‌ای یک شبانه روز بگذرد و توجهی به حضرت حجت(عج) نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در سفری یک روزه به شهرستان بیجار در استان کردستان، با طلاب برادر و خواهر و اقشار مختلف مردم دیدار کرد.

امام جمعه همدان در این سفر در درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) بیجار، با تأکید بر لزوم بهره‌مندی انسان از لحظه‌های زندگی، اظهار داشت: در قیامت این ما هستیم که نامه اعمال خودمان را بر اساس ارزشی که در این عالم کسب کرده‌ایم می‌خوانیم.

وی با اشاره به اینکه بشر به‌دنبال سود است و این یک امر بدیهی می‌باشد، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام علی(ع) آمده است که چه طور انسان نسبت به مشکل و درد دیگر ناراحت می‌شود اما نسبت به درد و بیماری خود و پیدا کردن راه درمان آن بی‌توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه به میزان همت افراد، نسبت به آنها در قیامت قیمت می‌گذارند، یادآور شد: انسان برای پیدا کردن ارزش خود باید به دردها و دغدغه‌های خود نگاه کند که بالاترین دغدغه‌ها، دغدغه‌های الهی و تلاش برای اعتلای کلمه الله است.

وی با بیان اینکه طلاب قدر خود و ارزش دغدغه‌های خود در این مسیر را بدانند، اظهار کرد: البته این‌ها نفی دنیا نیست و زندگی در حد کفاف برای انسان یک ضرورت است و هم طلاب و هم مسئولان باید در این زمینه تدبیر کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سعی کنند تا به سمت تربیت علمایی همچون بروجردی‌ها حرکت کنند، گفت: می‌توان گفت که این دنیا بن‌بست است و انسان پس از ۸۰ سال در نهایت متوقف خواهد شد، بنابراین باید مراقب باشیم که اگر همت و تصمیم ما الهی نباشد، به جایی نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید همت‌ خودمان را متعالی کنیم، ابراز کرد: خداوند آدم‌های با همت بلند را بسیار دوست دارد و لذا بزرگ‌ شدن و قیمت ما نیز به میزان همین دردها و دغدغه‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه طلاب نسبت به امام زمان(عج) توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: خدا نکند طلبه‌ای یک شبانه روز بگذرد و توجهی به حضرت حجت(عج) نداشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha