دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1124563
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
image.png

حوزه/ دبیر پرسمان سبک زندگی فاطمی گفت: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ سبک زندگی فاطمی، پرسمان سبک زندگی فاطمی در طول ایام فاطمیه با حضور کارشناسان حوزه علمیه قم در سراسرکشور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سعید پورباقر، دبیر پرسمان سبک زندگی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مسابقه پرسمان سبک زندگی فاطمی گفت: مهمترین هدف از برگزاری این پرسمان را آشنایی جوانان با سبک و زندگی آن بانوی با کرامت دانسته و گفت: ما باید تلاش کنیم مردم را با فرهنگ و سبک زندگی و فرهنگ اهل بیت (ع) آشنا کنیم و همین مسئله الان یکی از عوامل ناهنجاری های فردی اجتماعی وخانوادگی است.

وی افزود: اگر معیارهای زندگی را براساس موازین و اصول مکتب اهل بیت (ع) تعریف و زندگی ها را براساس آن معیار تشکیل دهیم، توانسته ایم از لغزنده وآسیب پذیر بودن آن جلوگیری کنیم. لذا باید برای اصلاح ابعاد زندگی باید الگوهای خوب را بیش از پیش به جامعه معرفی کرد.

حجت الاسلام پورباقر با اشاره به این که اهل بیت(ع) الگوهایی برای سیر زندگی داشتند و همواره از آن الگو یاد می کردند، عنوان کرد: از جمله اهل بیت(ع) در مواردی حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو معرفی می کنند. لذا بانوان باید افتخار کنند به این مسئله که الگوی انسان کامل فاطمه سلام الله علیها است. چرا که فاطمه(س) اقیانوس معرفت و شناخت است و خداوند نیز او را با واژه کوثر معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فاطمی دارای ابعاد مختلف عبادی، تربیتی و اخلاقی است، ادامه داد: امروز خانواده ها و به ویژه بانوان با تمسک به این سبک و مشی می توانند در حوزه تربیت فرزند و شوهرداری و اخلاق و سایر ابعاد زندگی درمسیر درست حرکت کنند.

دبیر پرسمان سبک زندگی فاطمی گفت: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ سبک زندگی فاطمی، پرسمان سبک زندگی فاطمی در طول ایام فاطمیه با حضورکارشناسان حوزه علمیه قم در سراسرکشور در حال برگزاری می باشد. فعالیت این طرح از طریق کانال ها و شبکه های اجتماعی و مجازی می باشد و به سوالات شرکت کنندگان کارشناسان پرسمان پاسخ می دهند.

وی افزود: این طرح هرسال برگزار می شود. امسال دو نفر از بانوان که از اساتید حوزه و دانشگاه هستند به جمع سایرکارشناسان پرسمان اضافه شده است. پرسمان از اول ایام فاطمیه شده است و تا آخر ادامه دارد و همچنین پرسش و پاسخ ها تبدیل به کتاب خواهدشد.

حجت الاسلام پورباقر افزود: هم زمان با برگزاری سبک زندگی فاطمی مسابقه کتابخوانی با موضوع کوثر جاودان به مراکز فرهنگی، مساجد و حوزوی ارسال شده است و به نفرات برتر جوائزی اهدا خواهد شد.

شناساندن جایگاه و عظمت حضرت فاطمه(س)

خانم آخوند فرقی، از مسئولان این پرسمان نیز در سخنانی با بیان این که مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) بسیار والا است ولی این مقام هنوز در ناشناخته مانده، افزود: یکی از مهمترتن رسالت های مراکز، دستگاه های فرهنگی و علمی، شناساندن جایگاه و عظمت حضرت فاطمه(س) است.

وی افراط و تفریط بودن فعالیت ها در حوزه فوق را از جمله آسیب ها عنوان کرد و بیان داشت: مراکز علمی و فرهنگی می توانند این نقص را رفع کنند و مردم و جامعه اسلامی را بهتر با سبک و سیره و جایگاه و مقام ایشان در روایات و منابع اهل سنت و شیعه آشنا کنند.

این فعال فرهنگی افزود: ظرفیت های خوبی در جامعه و مراکز علمی ما وجود دارد و باید بیش از پیش از این ظرفیت برای معرفت افزایی به جایگاه فوق تلاش کرد.

آخوند فرقی با بیان این که جامعه ما تشنه معارف الهی و به خصوص جایگاه حضرت زهرا(س) است، با اشاره به برگزاری مسابقه پرسمان سبک زندگی فاطمی، مهمترین سوالات جوانان و اقشار مختلف در فضای مجازی را مربوط به جایگاه دفاع از ولایت ایشان، ولایت مداری، شهادت آن بانو، مدل و نوع زندکی و جایگاه ایشان در روایات اهل سنت عنوان کرد.

وی با اشاره به این که در طول روز سوالات متعددی در فضای مجازی از اساتید مختلف حاضر در این پرسمان و بنده پرسیده می شود، گفت: این سؤالات به صورت کتبی و پاسخ ها جامع، متقن و همراه با سند ارائه می شود تا زمینه هر گونه شبهه ای از بین برود.

آخوندی افزود: تلاش ما در این پرسمان رفع شبهات متعدد است و این کار با حضور اساتید به درستی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحید رستمی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    عالی هست.