دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد هدایت در تربیت طلاب برای سربازی در عرصه جهاد تبیین را تکلیف مدیران مدارس علمیه خواند و با انتقاد از عملکرد برخی از کنشگران این عرصه تأکید داشت که هر کار فرهنگی را نمی‌توان مصداق جهاد تبیین دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، در کانال شخصی خود در پیام‌رسان ایتا به انتشار دو صوت از جلسه خود که با امامان محله در استان سمنان داشته، منتشر کرده است و در توضیح آن نوشت: بعد از صدور فرمان جهاد تبیین، بعضی‌ها، بدون ذره‌ای تلاش برای تحلیل، تفسیر و کشف مصادیق جهاد تبیین، هر کار فرهنگی را به نام جهاد تبیین فهرست کردن!

وی ضمن انتقاد از روند فعالیت برخی از کنشگران عرصه جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: اگه سبک و نوع حرکت ما، سوژه، مخاطب و جغرافیای تولید محتوای ما، برنامه‌ریزی و عملیات ما، هنوز مثل بیست یا حتی ده سال پیشه...! اگه بین روزگار صدور فرمان جهاد تبیین و قبل از اون فرقی نکردیم و هنوز بر همون مدار قبل حرکت می‌کنیم، پس ما هنوز سرباز جهاد تبیین نیستیم؛ اگرچه شبانه‌روز مشغول فعالیت فرهنگی جهادی و خدمت‌رسانی باشیم!

مدیرعامل بنیاد هدایت در بخش دیگری از روایت دیدار خود با امامان محله غرب استان سمنان، نوشت: یکی از امامان عزیز حاضر در جلسه، مدیر مدرسه علمیه هم بود. گفت‌وگوی با ایشون فرصتی بود تا چند دقیقه‌ای درباره «نسبت طلبه‌ها با جهاد تبیین» طرح بحث کنم.

وی در بخشی از این جلسه یادآور شد: بیشترین طیفی که در دفاع مقدس وارد شدند طلبه‌ها بودند و بیشترین شهید را به نسبت جمعیت طلبه‌ها دادند؛ معرکه را دیدند و نسبت‌شان را با آن یافتند، همان موقع که برخی قم شبهه می کردند که ما باید درس بخوانیم. امروز در این جهاد چه کار کنیم که طلبه‌ها صحنه را درست ببینید؟

حجت الاسلام میرمحمدیان تأکید کرد: من احساسم این است که طلب‌ها صحنه را درست ندیده‌اند و حس جهاد به ما دست نداده‌است با وجود اینکه در فتنه قبلی فحش خوردیم ولی حس جهاد به ما دست نداد و بیشتر حس نزاع به ما دست داده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت مطلب خود را با طرح این پرسش به پایان برد و اظهار داشت: مدیران مجاهد و زحمت‌کش مدارس علمیه، برای تربیت و رشد طلاب برای اقناع و توانمندیِ قبول مسئولیت سنگینِ «امامت مسجد و محله و جامعه»، چه برنامه‌ای دارند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha