شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رونمایی از آثار دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: از جمله عوامل شکوفایی عرصه‌های پژوهشی در المصطفی حرکت انجمن‌های علمی به سمت دانش‌ها و عرصه‌های تخصصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در آیین رونمایی از آثار علمی و پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی در سخنانی اظهارکرد: بحمدلله امروز به برکت کادر متخصص و طلاب متعهد و اندیشمند، المصطفی از ساختارهای مناسب پژوهشی برخوردار است.

وی معاونت پژوهش را یکی از ارکان مهم برنامه‌ریزی سازمانی در المصطفی برشمرد و افزود: این معاونت مأموریت برنامه‌ریزی و مدیریت فرآیند پژوهش در المصطفی را دنبال می‌نماید. در صفوف و نمایندگی‌های المصطفی نیز ساختار مدیریت پژوهشی و گروه‌های علمی، به عنوان مهم‌ترین عناصر در پیشبرد پژوهش پیش‌بینی شده است. البته این ساختار نیز باید از لحاظ عملکردی تقویت گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی زیرساخت‌های پژوهشی المصطفی را با وجود گام‌های برداشته شده، دچار کمبودها و ضعف‌های جدی دانست و اذعان کرد: پژوهشگران در کار علمی خود به اسناد، منابع و مدارک معتبر نیاز دارند و کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و بانک‌های اطلاعاتی از ضروریات پژوهش به شمار می‌آیند. یکی از دلایل مهم موفقیت برخی از آثار علمی و مطرح شدن آنها به عنوان یک مرجع و منبع قابل اتکا در مراکز علمی جهان، استفاده از منابع گسترده و دست اول برای تدوین آنهاست.

وی ساماندهی پژوهشگران به منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی توانمند درعرصه پژوهش و ایجاد انجمن‌های علمی تخصصی با حضور استادان و پژوهشگران برجسته را از عوامل شکوفایی پژوهشی در المصطفی دانست و اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانش‌پژوهی هم اکنون در المصطفی فعال هستند اما از لحاظ امکانات چندان قوی نیستند و این انجمن‌ها باید به سمت توانمند شدن در عرصه‌های تخصصی حرکت کنند.

رئیس المصطفی با تاکید بر ضرورت پژوهش مسئله محور، یادآور شد: اگر به درستی اهداف پژوهشی خود را در راستای مسائل، نیازها و موضوعات بومی خود طراحی نکنیم، یا باید در زمین دیگران حرکت کنیم و یا دچار پراکندگی در امر پژوهش خواهیم شد.

گفتنی است، در این مراسم از۶ کتاب علمی آموزشی و ١۴ نشریه دانش پژوهی به همراه شماره ٣۵ مجله پیرلایف دانشگاه، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رونمایی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha