شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1124988
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
اراک

حوزه/ استاد مدارس علمیه شهر اراک گفت: انسان ها برای رشد نیاز به شناسایی موانع مسیرش دارند که از جمله موانع بزرگ دستیابی به کمال انسانی، شیطان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی فاطمی با حضور خانم میرناصری استاد مدارس علمیه شهر اراک و مداحی آقای خلجی در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد .

خانم میرناصری در ابتدا گفت: خدا را شاکریم که همه ما هدایت شده دعای حضرت زهرا (س) هستیم و باید به این بانوی بزرگ متوسل شویم و برای رهایی مردم مظلوم غزه که آنها برادران، پدران، خواهر و مادران دینی ما هستند دعا کنیم .

وی تصریح کرد: انسان ها برای رشد نیاز به شناسایی موانع مسیرش دارند که از جمله موانع بزرگ دستیابی به کمال انسانی، شیطان است.

استاد حوزه خواهران در ادامه به سلاح های شیطان اشاره کرد و گفت: اول اینکه کینه و نفرت و بغض از اولیاء الهی را در ما ایجاد می کند؛ ما نباید بگذاریم حتی به اندازه دانه خردل این کینه در ما ایجاد شود .

وی دومین سلاح شیطان را غفلت و فراموشی یاد خدا معرفی کرد و گفت :ما باید یکسری اصول را در زندگی خود بدانیم و علی الظاهر به کارهایمان رنگ و بوی خدایی ببخشیم مثلاً غذایی که می‌پزیم به نیت نذری باشد زیرا همه ما میدانیم که هر لحظه در محضر خداییم باید کاری کنیم که این امر فراموش نشود که اگر این اتفاق بیفتد از فرامین شیطان است .

میر ناصری افزود: سلاح سوم شیطان توجیه کردن است یعنی اینکه شیطان با توجیه کردن میخواهد گناهان ما را در نظرمان کم جلوه دهد .

وی سلاح بعدی را ایجاد عجب و کبر و غرور دانست.

استاد حوزه خواهران به طلاب توصیه کرد که همواره به فاطمة الزهرا(س) توسل داشته باشند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha