یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز شاهد کودک‌کشی، نسل‌کشی، آدم‌کشی و وحشی‌گری توسط صهیونیست‌ها هستیم، بسیار شبیه به همین جنایت چند سال پیش در یمن اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم ایام فاطمیه هیئت مهدی آل محمد (ص) شهر تاکستان گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فقر فرهنگی امروز بیشتر از هر زمانه دیگری آشکار شده است، البته این گونه نیست که بگوییم امروز از نظر فرهنگی نسبت به گذشته فقیرتر شده‌ایم، بلکه این گونه است که امروز این فقر را فهمیده‌ایم.

وی ادامه داد: در گذشته اگر از ظلم سخن می‌گفتیم، برخی می‌فهمیدند، برخی هم متوجه نمی‌شدند، اگر از استکبار سخن می‌گفتیم کمتر آدمی متوجه می‌شد که یعنی چه، اگر از انسانیت و آدمیت سخن می‌گفتیم، این معانی برای مردم کمی غریبه بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال به دست دشمنان ما کاری کرده که مردم امروز ارزش ایمان، فرهنگ و کرامت انسانی را بیشتر از گذشته متوجه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز شاهد کودک‌کشی، نسل‌کشی، آدم‌کشی و وحشی‌گری توسط صهیونیست‌ها هستیم، بسیار شبیه به همین جنایت چند سال پیش در یمن اتفاق افتاد، چقدر مردم دنیا به این موضوع حساسیت نشان دادند؟ در چند کشور دنیا مثل امروز در اعتراض به جنایات رخ داده تظاهرات شد؟

وی خاطرنشان کرد: چندین سال پیش در میانمار قتل عامی صورت گرفت که خیلی شبیه جنایات امروز صهیونیست‌ها بود، در آن زمان مردم دنیا چقدر دادشان بلند شد، به پا خاستند، تظاهرات کردند و موضوع را جدی گرفتند؟

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: امروز اوضاع بسیار متفاوت شده است، چقدر خبردار می‌شویم در شهرهای نیویورک، واشنگتن، پاریس، لندن و خیلی جاهای دیگر که تظاهرات چند صد هزار نفری با هیجان اتفاق می‌افتد، از نوع شعار دادن‌هایشان هم معلوم است تشریفاتی به میدان نیامده‌اند، بلکه با همه وجودشان نسبت به صهیونیست‌ها اظهار نفرت و انزجار می‌کنند، این‌ها نشان می‌دهد فهم و شناخت مردم در همه جای دنیا نسبت به فقر فرهنگی بالا آمده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در ایام منتهی به انقلاب، زمانی که تعداد محدودی از مردم تظاهرات می‌کردند اتفاقی نیفتاد اما زمانی که بیشتر مردم به پا خاستند امام (ره) آمد و انقلاب به پیروزی رسید، باید این سؤال را پرسید که ایران قیام کرد امام (ره) آمد، حال اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید؟

وی یادآور شد: ما یک فرهنگ انسانی، ایمانی، دینی و قرآنی داریم، در مقابل آن نیز وحشی‌گری مستکبران و خونخواران عالم را داریم، امروزه جنگ بین فرهنگ انسانی و ددمنشی و خونخواری جنایتکاران دنیاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۸ سوره صف می‌فرماید «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

وی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید کافران می‌خواهند با رسانه‌های خود و با هر امکاناتی که در اختیارشان قرار دارد نور خدا را خاموش کنند و دین خدا را از بین ببرند اما خدا نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: خدا وقتی برای چیزی اراده کند کن‌فیکون می‌شود، یعنی خدا حتماً اراده‌اش را محقق خواهد کرد، برای مثال فرعون می‌خواست موسی (ع) را از بین ببرد، در حالی که خدا می‌خواست موسی (ع) را نگه دارد، خدا به مادر موسی (ع) وحی کرد و گفت تو باید فرزندت را در نیل بیندازی.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مادر موسی (ع) با همه علاقه و محبتی که به فرزندش داشت، از فرمان خدا اطاعت کرد و فرزندش را در جعبه‌ای انداخت و در نیل افکند، خدا تصمیم گرفت فرعون را سرنگون کند و موسی (ع) را نگه دارد، این طفل به وسیله آن کشتی کوچک در رود نیل حرکت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: فرعون یک شاخه‌ای از رود نیل را به دربار خود برده بود، خدا کاری کرد موسی (ع) آرام آرام به این شاخه فرعی و به کاخ رفت، فرعون همان کسی بود که سر هر طفلی را که به دنیا می‌آمد از تن جدا می‌کرد، حتی گاهی شکم خانم‌های باردار را پاره می‌کرد تا فرزندشان را از بین ببرد، چرا که کاهنان به او گفته بودند یک طفلی قرار است به دنیا بیاید که بساط تو را در هم بریزد.

وی تصریح کرد: بنابراین خدا کاری کرد موسی (ع) با کشتی کوچک خود وارد دربار فرعون شد، نگهبانان این را به فرعون خبر دادند، خدا آسیه (س)، همسر فرعون را مأمور کرد که این طفل را از آب بگیرد، آسیه (س) به فرعون گفت ما فرزندی نداریم، اجازه بده این کودک را نگه داریم و بزرگ کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: به این ترتیب موسی (ع) در دربار فرعون پرورش یافت، در نهایت موسی (ع) پیروز شد، این خیلی عجیب است، کارهای خدا این‌طور است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اکنون ما فرهنگ ابراهیم (ع)، موسی (ع)، عیسی (ع)، نوح (ع)، آدم (ع)، امیرالمؤمنین (ع)، رسول اکرم (ص) و فرهنگ ائمه (ع) و انبیاء را داریم، خدا می‌خواهد این فرهنگ جهانی شود، قول هم داده که این فرهنگ پیروز خواهد شد، این معنا در آیه ۵ سوره قصص آمده است.

وی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِین»، یعنی (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‌ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید من تصمیم گرفته و اراده کرده‌ام مستضعفان زمین را پیشوایان زمین قرار دهم، خدا این اراده را کرده است، حتماً اراده خدا محقق خواهد شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین ما دو فضا در دنیا داریم، یکی فرهنگ دینی است که خلاصه در فرهنگ فاطمی شده است، یعنی حضرت فاطمه (س) نماد و نمایش این فرهنگ انبیاء و اولیاء است، مرکز این فرهنگ فاطمه (س) است، حد واسط و وسیله پیوند همه انبیاء و ائمه (ع) تا روز قیامت حضرت فاطمه (س) است، این یک فرهنگ است، در مقابل این فرهنگ، ددمنشی صهیونیست‌ها و مستکبران قرار دارد.

وی با بیان اینکه دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت امیرالمؤمنین(ع) غدیر را زنده نگهداشت، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم فرهنگ فاطمه (س) ولایتمداری آن حضرت است، اگر حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت امیرالمؤمنین (ع) قیام نمی‌کرد، کاری می‌کردند دیگر آوازه غدیرخم به هیچ نسل و عصری نرسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به مسجد رفت و کسانی را که می‌خواستند جای امیرالمؤمنین (ع) را غصب کنند به محاکمه کشید و رسوا کرد، در حقیقت حضرت کاری کردند که نقشه یهود به هم بریزد، چرا که اگر غیر از این می‌شد، امروز یهودی‌ها بر همه کشورهای اسلامی مسلط بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: همچنین حضرت زهرا (س) در معرفی امیرالمؤمنین (ع) نیز بسیار کوشش کرد، دقیقاً همان کاری که امروز مادران، خواهران، همسران و دختران شهدای ما می‌کنند، این‌ها همان کارهای حضرت زهرا (س) در معرفی ولیّ امر زمانه ماست.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) به زنان جامعه ما یاد داد که باید امام زمان خود و نایب امام زمان خود را بشناسند، نه اینکه فقط خانم‌ها، بلکه همه ما باید امام زمان خود را بشناسیم و به کودکان و نوجوانان خود نیز بشناسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بنابراین حضرت زهرا (س) برای ولایت امیرالمؤمنین (ع) قیام کرد تا به ما بفهماند که مطابق آیه ۲۵۷ سوره بقره «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ»، یعنی (خداوند سرور کسانی است که ایمان آورده‌اند آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی به در می‌برد ولی کسانی که کفر ورزیده‌اند سرورانشان [همان عصیانگران] طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها به در می‌برند آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند).

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین حضرت زهرا (س) به ما یاد داد که باید ولایت خدا و پیامبر و آل او را قبول کنیم، در غیر این صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم تحت ولایت شیطان و طاغوت هستیم.

وی اظهار کرد: امروز در دنیا صهیونیست‌ها، آمریکایی، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و اروپایی‌های همراه با آمریکا، البته مردمشان نه، بلکه دولت‌هایشان همان طاغوت و شیطان هستند، همه اصرارشان این است که ولایت شیطانی در دنیا حاکم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بایدن عاری از عقل و شعور است، او چند بار اظهار کرده که صهیونیست است، خدا می‌خواهد این‌ها با حماقتشان، تاریکی درون و خباثت باطنشان را به ما نشان بدهند، این‌ها در مقابل «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا» هستند، حضرت زهرا (س) به ما فهماند که حواسمان جمع باشد که ولیّ ما شیطان و طاغوت است یا ولیّ ما خدا و پیامبر و آل او هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: نکته بسیار مهم دیگر در فرهنگ حضرت فاطمه(س) این بود که آن حضرت دیگران را بر خودش مقدم می‌دانست، خدا به آقایان می‌فرماید شما نسبت به همسرانتان وظیفه دارید که آن‌ها را بر خود مقدم بدانید.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نذر کرده بودند که اگر نذرشان برآورده شد سه روز پی در پی روزه بگیرند، روز اول روزه گرفتند، هنگام افطار شد، مسکینی در زد و گفت خودم و خانواده‌ام گرسنه هستیم، غذا می‌خواهیم، اهل بیت پیامبر (ص) همه غذای خود را به این مسکین دادند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز دوم نیز هنگام افطار یتیمی آمد و اهل بیت پیامبر (ص) همه غذای خود را به این یتیم و خانواده‌اش بخشیدند، روز سوم نیز هنگام افطار غذای خود را به اسیری بخشیدند، این معنا در آیه ۸ سوره انسان آمده است، خداوند در این آیه فرموده «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا»، یعنی (و به پاس دوستی خدا بینوا و یتیم و اسیر را خوراک می‌دادند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این آیه کلمه «حُبِّهِ» دو معنی دارد، یکی اینکه با وجودی که خودشان خیلی به این غذا احتیاج داشتند و گرسنه بودند آن را بخشیدند، یکی دیگر اینکه به خاطر محبتی که به خدا داشتند غذای خود را بخشیدند، یعنی آنقدر به خدا محبت داشتند که گرسنگی برای آن‌ها اهمیتی نداشت و غذا را تقدیم مسکین، اسیر و یتیم کردند، البته هر دوی این معانی صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) نقل می‌کنند که مادرم فاطمه (س) را دیدم که در یک شب جمعه در محراب مشغول عبادت است، پیوسته رکوع و سجده می‌کرد تا اینکه روشنایی صبح آشکار شد، می‌شنیدم مادرم همه مؤمنین و مومنات را دعا کرد و برخی‌ها را اسم می‌برد، زیاد برای هر کسی دعا می‌کرد.

وی تأکید کرد: امام حسن (ع) می‌گوید می‌شنیدم مادرم این قدر دعا می‌کرد اما اصلاً برای خودش دعا نکرد، گفتم مادرجان تو دائم برای دیگران دعا کردی، نمی‌خواهی برای خودت هم دعا کنی؟ حضرت فرمود فرزندم «الجار ثمّ الدار»، یعنی اول همسایه بعد خودمان؛ این فرهنگ فاطمی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دنیا تشنه فرهنگ انسانی است، این فرهنگ انسانی است، از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پرسیدند در یمن چه می‌کنید که این همه خانه را با بمباران‌هایتان بر سر مردم خراب می‌کنید؟ چرا در سوریه و غزه این جنایات را مرتکب شدید؟ در میانمار و بوسنی‌ چه غلطی کردید؟ پاسخشان این است که منافع ما این را اقتضا می‌کند، یعنی به دنبال این هستند که همه منافع را برای خودشان جمع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: بنابراین ما با دو نگاه آشنا شدیم، یک نگاه می‌گوید اول همسایه و بعداً خودمان، یک نگاه هم می‌گوید ما می‌خواهیم همه عالم را برای خودمان کنیم، امروزه جهان آماده است که فرهنگ حضرت فاطمه (س) را بپذیرید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حضرت زهرا (س) اهل ذکر، عبادت، عفاف و حجاب بود، خدای متعال در آیه ۱۹ سوره نور می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُون»، یعنی (کسانی که دوست دارند که زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده‌اند شیوع پیدا کند برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود و خداست که می‌داند و شما نمیدانید).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌خواهد برخی دوست دارند در میان مؤمنین بی بند و باری شیوع پیدا کند، همین انگلیسی‌ها بودند که نوکرشان رضاخان را وادار کردند که باید چادر از سر زنان مردم بردارد.

وی بیان کرد: آن‌هایی که دوست دارند فساد، فحشا و بی‌حیایی در میان مردم فراوان شود، خدا وعده داده هم در دنیا و هم در آخرت این‌ها را عذاب می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: می‌گویند شخصی درب منزل حضرت زهرا (س) را زد، معلوم شد سائلی پشت در است، حضرت با پوشش کامل رفتند که جواب سائل را بدهند، اطرافیان گفتند خانم، این سائل نابیناست، چرا شما حجاب گرفتید، حضرت فرمودند او نابیناست، من که بینا هستم، من باید بر اساس اصول و ضوابط ایمانی عمل کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) اهل عبادت و ذکر بود، ذکر فقط تسبیح زدن نیست، قرآن ذکر است، قیامت که می‌شود خدا به ما می‌گوید من بیش از ۶۲۰۰ آیه قرآن برای شما فرستادم، برخی آیات حامل چندین پیام بودند، یک عمر مهلت داشتید، آیا پیام‌های مرا دیدید و در زندگی به آن‌ها عمل کردید؟

وی تصریح کرد: قیامت ما را آیات قرآن می‌سازند، هر چقدر با قرآن باشیم قیامتمان آباد است، هر چقدر از قرآن دور باشیم در قیامت با مشکل مواجه می‌شویم، حضرت زهرا (س) قرآنی و اهل ذکر بودند، خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌گوید «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، یعنی (همان کسانی که ایمان آورده‌اند و دلهایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: خداوند می‌فرماید دلتان فقط با قرآن و دین آرام می‌شود، حضرت زینب (س) هم این طور بود که وقتی ابن‌زیاد ملعون به ایشان گفت دیدی خدا با برادرت چه کرد؟ حضرت فرمود تو کوری و نمی‌بینی، ما هر چه دیدیم زیبایی بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: این جمله حضرت زینب (س) نشان می‌دهد که ایشان اهل ذکر بودند و آرامش دل داشتند، امام حسین (ع) هم آرامش داشتند که دائم می‌فرمودند خدایا راضی به رضای تو و تسلیم امر تو هستم، امیرالمؤمنین (ع) آرامش دل داشتند که وقتی شمشیر فرق مبارکشان را شکافت فرمودند به خدای کعبه رستگار شدم.

وی عنوان کرد: فرزند پرورش‌یافته مکتب فاطمی، امام (ره) نیز در وصیت‌نامه‌شان فرمودند با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا با شما برادران و خواهران خداحافظی می‌کنم، امام (ره) اگر اهل ذکر نبود نمی‌توانست این جملات را بگوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: مؤمن شکست و بیچارگی ندارد، سختی را تبدیل به فرصت می‌کند، آن کسی که اهل ذکر نیست دارای زندگی سخت و پر استرسی است، خدا به اهل ذکر می‌گوید «الا بذکر الله تطمئن القلوب»، این قلب مطمئن چه وقتی خودش را خوب نشان می‌دهد؟ موقع جان دادن که خدا می‌خواهد ما را صدا کند می‌گوید «یا ایتها النفس المطئنه، ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی، وادخلی جنتی».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه ما با خاندان فاطمه (س) و فرهنگ او زنده باشیم و با فرهنگ فاطمی بمیریم و با فرهنگی فاطمی نیز محشور شویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha