شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
شاهرخی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر وحدت بیش از پیش حوزه ‌و دانشگاه تاکید و خواستار تعامل و همکاری مستمر این دو نهاد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در خطبه‌های نماز این هفته در مصلای الغدیر خرم آباد با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: باید تلاش کنیم سبک زندگی فاطمی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه همه افکار، اندیشه‌ها و اقدامات در داخل کشور باید متوجه پیشرفت کشور و استان در همه عرصه‌ها باشد، افزود: همه مدیران، مسئولان و مردم شبانه‌روز در تلاش برای پیشرفت استان باشند.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: دستور رئیس جمهور برای پیشرفت استان های زاگرس نشین و جبران عقب ماندگی‌های این استان‌ها باید مورد توجه همه مسئولان قرار گرفته و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تسریع در زیرساخت ها، احداث راه آهن و سدمعشوره بدون کاستن از ارتفاع و حجم مخزن، تکمیل بیمارستان ها، راه اندازی صنایع تعطیل، نیمه تعطیل و یا نیمه تکمیل و احداث صنایع جدید را نیاز ضروری لرستان دانست و خاطر نشان کرد: این اقدامات منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و بیکاری در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه تقدیر، تجلیل و نقد منصفانه باید وجود داشته باشد گفت: بداخلاقی‌ها و بدزبانی‌ها نباید مردم، مسوولان و خواص را از پیشرفت استان و ارتقای فرهنگی و دینی غافل کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به ۲۵ آذرماه روز تحقیق و پژوهش اظهار داشت: آموزش، پژوهش و نوآوری راه موفقیت و پیشرفت در هر دولت و کشور است که امیدواریم مسولان با طراحی، برنامه ریزی و اقدامات به جا، پیشرفت فرهنگی را رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در ادامه به ۲۷ آذر سالروز شهادت عالم روحانی مجاهد شهید آیت الله دکتر «محمد مفتح» و نامگذاری آن به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای داشتن جامعه‌ای پیشرو در حوزه علم، دین، معنویت و اخلاق نیاز به اقدام مشترک حوزه و دانشگاه است.

وی بر وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه تاکید و خواستار تعامل و همکاری مستمر این دو نهاد شد.

امام جمعه خرم آباد گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه و دانشگاه‌ باید در خدمت مردم باشد و حوزه‌های علمیه هم با فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغ علم و معارف اسلامی خستگی ناپذیر همچون گذشته این برنامه‌ها را با جدیت و کیفیت بهتری دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، گفت: تکریم و معارفه در مسئولیت‌ها یک امر رایج است، سپاه استان محل عروج فرزندان رشید و دلاور این استان در دوران دفاع مقدس بوده که سرمایه‌های گران بهایی برای اسلام و مردم بودند، خانواده معظم شهدا، پیش‌کسوتان ایثار و جهاد، جانبازان و آزادگان سپاه و عموم مردم این سپاه را محبوب خود می‌دانند و به آن دل‌بسته هستند، بخشی از پیشرفت و سازندگی و ارتقای فرهنگی به سپاه استان محول شده، لذا برای این استان مهم بوده و هست که این مسئولیت خطیر را چه کسی بر عهده می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی ادامه داد: وقتی سردار «نعمت‌الله باقری» فرماندهی سپاه را بر عهده می‌گیرد و از سوی فرمانده کل سپاه به‌عنوان فرمانده سپاه استان معرفی می‌شود به این معنا است که این فرمانده متدین، متعهد، دارای دانش و تجربه نظامی در انجام وظایف خود از سلامت کاری برخوردار بوده، در این راستا به ایشان تبریک می‌گویم.

وی در پایان گفت: فرمانده سابق سپاه استان نیز از یادگاران دفاع مقدس است، مسئولیت‌های مهمی را در فرماندهی سپاه استان‌های مختلف داشته، ۹ سال در فرماندهی سپاه لرستان و همه سال‌های دفاع مقدس در کنار شهدا، جانبازان و آزادگان انجام‌وظیفه نموده و خدمات او نمایان و ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha