یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک، حضرت زهرا(س) را مظهر مظلومیت دانست و گفت: تاریخ گواه مصائب و سختی‌هایی است که بر حضرت زهرا(س) وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، امروز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

در این مراسم خانم فتحعلیان از اساتید اخلاق و مشاور مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، ایشان را مظهر مظلومیت در عالم دانست و اظهار داشت: تاریخ گواه مصائب و سختی‌هایی است که بر حضرت زهرا(س) وارد شده است.

وی گفت: مردم آن زمان به حضرت بی‌احترامی کردند و حرمت ایشان را شکستند، حرمت کسی که پیامبر او را پاره تن خود می‌دانست و بارها این مطلب را برای اتمام حجت مردم گفته بودند.

فتحعلیان ادامه داد: فاطمه‌ای که خداوند خشم خود را در گرو خشم ایشام و خشنودی خود را در گرو خشنودی حضرت می‌داند و همه این‌ها بیانگر عظمت جایگاه و شأن حضرت زهرا(س) نزد خدا و پیامبرش می‌باشد، اما همین مردم کار را به جایی رساندند که ایشان را در بین در و دیوار فشردند و محسن او را سقط کردند.

وی تصریح کرد: حضرت رسول(ص) مظلومیت و ستم‌های وارده به حضرت را پیش بینی کرده بودند و رهنمودهای لازم را برای چنین زمان‌هایی برای ایشان داده بودند.

این استاد حوزه تصریح کرد: تاریخ مظلومیت حضرت را در طول زمان فریاد می‌زند و شهادت و مظلومیت ایشان قابل کتمان نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به حدیث حضرت زهرا (س)، به تشریح این حدیث برای طلاب پرداخت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha