یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قز وین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ و اخلاق فاطمی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی است و توسعه و ترویج این فرهنگ از مهم‌ترین وظایف مسلمانان جهان به ویژه شیعیان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین شب گذشته در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد جامع شهر نرجه برگزار شد گفت: یکی از اصلی ترین شاخصه های رفتاری حضرت صدیقه طاهره (س) ولایتمداری ایشان بعنوان نخستین مدافع ولایت بود و همه ما باید ایشان را در این مسئله الگوی خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت شخصیتی بود که به عنوان نخستین نفر مظلومیت ولایت امیرالمؤمنین(ع) و جایگاه آن حضرت را شناخت و جان خویش را گذاشت تا دیگران را هم روشن کند و به دیگران بصیرت ببخشد.

وی ادامه داد: بر اساس لقب ام‌المومنین، حضرت زهرا (س) مادر همه مومنین است و همه ما می‌توانیم ایشان را مادر صدا بزنیم اما بعد از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس رسم مبارکی شکل گرفت که شهدای گمنام را به حضرت منسوب کردیم.

وی اظهار کرد: ایشان در دفاع از جایگاه ولایت نقش محوری را برعهده داشتند و نقش حیاتی نیز در احیاء دین مبین اسلام و رسالت پیامبر اسلام (ص) ایفا کردند و بعد از رحلت پیامبر (ص) با ایراد خطبه فدکیه به تبیین جایگاه ولایت در بین مردم جامعه اسلامی و دفاع از آن پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ و اخلاق فاطمی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی است و توسعه و ترویج این فرهنگ از مهم‌ترین وظایف مسلمانان جهان به ویژه شیعیان به شمار می رود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا (س) محور اتصال ولایت و نبوت هستند؛ ایشان شخصیت بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند که رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) توصیفاتی خاص نسبت به این بانوی بزرگ داشتند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف، همسرداری و تربیت فرزندان از مسئولیت‌های مهم و خطیر زنان در جامعه است که آن‌ها می‌توانند با درس گرفتن از حضرت زهرا (س) که نمونه بارز یک بانوی پاکدامن و مادر بزرگوار است، در این راه موفق شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha