شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تأکید می‌کند؛ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، همه توان خود را برای دستیابی به دانشگاه اسلامی، ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب، به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه- ۱۴۰۲ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ»(مؤمنون/۵۲)؛ و این امّت شما امّت واحدی است؛ و من پروردگار شما هستم.

مقام معظم رهبری حفظه الله: «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ی اسلامی پیشرفته‌ی مستقل، جامعه‌ی امام، جامعه‌ی پیشاهنگ، جامعه‌ی الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و درعملشان پیاده کنند - حرکت نمایند.»

بیست و هفتم آذر ماه، سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مفتح از علمای مبارز و انقلابی و شاگردان تأثیرگذار حضرت امام خمینی رحمه‌الله و از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، به دست گروهک تروریستی فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

این استاد والامقام نقش بسیار مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله ایفا نمود و اقدامات بسیار اثرگذاری را در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌ و دانشگاه و دو جامعه مهم و اندیشهای روحانی و دانشگاهی انجام داد و این روز، به دلیل تلاش‌های آن مجاهد کبیر روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

ایران اسلامی با همبستگی ملت و دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو قشر اندیشمند و فرهیخته جامعه از همه گردنه‌های سخت تاریخ انقلاب به توفیق الهی گذر کرده و به ‎قله‌ها نزدیک شده است و در صحنه‌های بینالمللی نیز در راستای ایجاد نظم نوین جهانی نقش‌آفرین ظاهر شده است.

در شرایطی که جهان شاهد طغیان و بیدادگریهای آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای غربی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین میباشد، دانشگاه و حوزه همچون گذشته با حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین همواره پرچمدار بصیرت و آگاهیبخشی جامعه بوده و ان شاء الله در انتخابات پیش رو که دشمنان ایران قوی از چند ماه قبل توپخانه خود را علیه آن آغاز نموده در راستای تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی و انتخاب اصلح که بی شک در وضعیت منطقه هم مؤثر خواهد بود، نقش خود را به خوبی ایفا خواهند کرد.

حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تأکید می‌کند؛ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، همه توان خود را برای دستیابی به دانشگاه اسلامی، ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب، به کار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha