شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image.png

حوزه/ مراسم رونمایی از نرم افزار کاربردی فردشناس و منابع پشتیبان آن، در سالن همایش مجتمع و با حضور اساتید و طلاب مجتمع عالی فقه و مهمانان مدعو در این مراسم برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،در راستای تحقق امر مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی کانون های عظیم فرهنگی در حوزه مقدسه قم و به همت مجتمع عالی فقه جامعه المصطفی مراسم رونمایی از نرم افزار کاربردی فردشناس و منابع پشتیبان آن، در سالن همایش مجتمع و با حضور اساتید و طالب مجتمع عالی فقه و مهمانان مدعو در این مراسم برگزار گردید.

این مراسم که با تلاوت قرآن و ذکر توسل به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز گردید، ابتدا جناب استاد سید مهدی محمدی مدیر مدرسه عالی فقه و معارف ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان این مراسم، با ایراد سخنانی، بر لبیک گویی به فرامین رهبری معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی کانون‌های عظیم فرهنگی تاکید نمود.

وی همچنین راه اندازی این نرم افزار را لبیک عملی به فرامین مقام معظم رهبری دانست.

سپس سیدمحمد میرتبار مدیر گروه معارف مدرسه عالی فقه و معارف، با سخنانی، این حرکت عظیم را باعث ارتقای سطح آموزش و پژوهش ارزیابی نموده و باعث صدور بیشتر معارف اهل بیت به سراسر جهان عنوان نمود.

در ادامه استاد امیر جهانی فرد از برنامه نویسان و طراحان نرم افزار کاربردی فردشناس ضمن معرفی این نرم افزار، اشاره کرد که اپلیکیشن فردشناس، برنامه ای برای محاسبه نفس است .برنامه ای که هر فردی می تواند شکوفایی استعدادهای خود را رصد کند .

وی گفت: بر اساس شاخص هایی که در برنامه تنظیم شده امکان شناخت دقیق شخصیت و شکوفایی استعدادهای هر فردی وجود دارد، رصد موفقیت و مراقبت از حرکت در مسیر تربیتی خداوند یکی از امکانات فردشناس است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام حوزه های علمیه در قم طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی فراوان از این حرکت عظیم و تقدیر از اساتید برنامه نویس این نرم افزار، افزود: امروز مردم دنیا بخصوص جوانان علاقه مند به معارف بلند اسلام و قرآن هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایمان درمانی یکی از متدهای اصلی ما در مشاوره اسلامی است. انسان بر اساس قرآن و ایمان شفا می یابد .استرس و اضطراب انسان امروز ناشی از ترس است و در حالی که در وجود انسان مومن، ترس راه ندارد و فقط از خدا می ترسد. ایمان به آخرت؛ یکی دیگر از مواردی است که لا خوف علیهم و لا یحزنون را نتیجه می دهد .اینکه شخص می داند این دنیا پایان راه نیست و از سختی هایش هراس نداشته باشد. ایمان به ملائکه؛ بدان عالم بر اساس تشکیلات اداره می شود .بدان که تو دو محافظ داری؛ تو خیلی مهمی؛ تو خیلی عزیزی؛ خدا حافظ توست .خدا مراقب توست و اینهاست که غرب از اینها سر در نمی آورد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی ریاست مجتمع حجتیه ضمن قدردانی از زحمات اساتید فعال در این عرصه ابراز داشت: فرامین مقام معظم رهبری همیشه برای حوزه های علمیه راهگشا و امید آفرین بود و اظهار امیدواری کردند که این کار جدید همچنان تداوم یابد.

در ادامه این مراسم، با حضور استاد ملکی قائم مقام حوزه های علمیه و استاد تلخابی ریاست مجتمع حجتیه ، از کتاب تولید شده در راستای اپلیکیشن فردشناس همراه با نرم افزار تولید شده رونمایی شد.

در پایان مراسم حجت الاسلام علیزاده مسئول امور طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن فرد شناس مباحث مبسوطی پیرامون این نرم افزار ایراد نمود و اظهار داشت: فردشناس به گونه ای طراحی شده که دیدن نتایج ارزیابی و تحلیل پاسخ پرسش نامه ها برای شخص فراهم است .هرفردی می تواند بر اساس تحلیل هایی که برنامه در اختیار او قرار می دهد به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود بپردازد.

حجت‌الاسلام علیزاده ضمن اینکه نرم افزار فردشناس را گامی جدید در عرصه فعالیت فرهنگی و استفاده از ابزارهای نوین در آن بر شمرد و گفت: امکان ارتباط با فردشناسان یکی دیگر از امکاناتی است که فردشناس در اختیار کاربران قرار می دهد .نام ، سطح علمی، موضوعات مورد مشاوره و راههای ارتباطی کاربران با کارشناسان در برنامه درج شده تا همه کاربران بتوانند از آنها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: موسسه طلوع روزهای خدا به عنوان صاحب نرم افزار بدنبال تحقق فرمایش رهبری در عبور از نگاه رایج حوزه در تبلیغ است و زمینه ای مناسب برای راه اندازی کانون عظیم فرهنگی فراهم می نماید.

نرم افزار کاربردی فردشناس رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha