سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پژوهش

کارگاه مسأله یابی و روش تبدیل موضوع با حضور طلاب در مدرسه علمیه ام البنین(س) حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم راضیه سلیمانی ضمن تبریک هفته پژوهش در کارگاه "مسأله یابی و روش تبدیل موضوع" که امروز در مدرسه علمیه فاطمه ام البنین(سلام الله علیها) حاجی آباد برگزار شد با اشاره به اینکه چگونه از دل یک موضوع مسأله را استخراج کنیم، بیان کرد، اولین چیزی که در موضوع یابی مطرح می شود علاقه است؛ در کنار علاقه باید اطلاعات کافی نیز داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به ویژگی‌های موضوع تحقیق، اظهار کرد: جوششی بودن موضوع، رسایی و شفافیت و جذابیت، مختصر و مفید بودن از ویژگی های موضوع تحقیق است.

وی در ادامه به دیگر ویژگی‌های موضوع اشاره کرد و گفت: فنی و تخصصی بودن، جزئی و محدود بودن، روشنی قلمرو مسأله و برخورداری از منابع کافی است.

سلیمانی در ادامه به بیان راهکارهای عمومی برای موضوع یابی تصریح کرد: تقویت حس کنجکاوی و غلبه بر پیش فرض ها و الگوی ذهنی، مشورت با اساتید و استفاده از تجربه کارشناسان آگاه و مطالعه پژوهش ها درباره موضوع کلی و کشف نقاط ابهام بیان کرد.

وی در پایان ادامه راهکار عمومی برای موضوع یابی را مطالعه مقالات و پایان نامه های مرتبط در رشته مورد نظر و توجه به فراخوان های کنفرانس ها و همایش های علمی دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha