سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خاک بر سرِ آن عالم أعلم و أفقه!

حوزه/ اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلیِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده و حتی با آنها هم‌صدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب در آغاز یکی از دروس خارج خود در سال ۱۳۷۳ به اهمیت مسئله نظام اسلامی پرداختند و گفتند:

اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلیِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده -طوری که امروز هم همه نظام‌های مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ آمریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام می‌جنگند- و حتی با آنها هم‌صدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه!

حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است. والّا اگر نور بود، اوّل خودِ این نوع افراد را هدایت می‌کرد.

بیانات در آغاز درس خارج فقه؛ ۱۳۷۳/۰۶/۲۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha