شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

حوزه / رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حوزویان ، مبلغان برای بازگویی حقایق و بصیرت افزایی و بیان آنچه را که تکلیف و وظیفه شان بود نقش ممتاز ی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلطانی، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های بزرگداشت ( ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت) در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: ۹دی روز خلق حماسه ماندگار علیه فتنه گران است که با الهام از هدایت الهی و حضور حماسی و به هنگام مردم بصیرت و انقلابی، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی، ولایی و اسلامی را در هم شکستند.

وی اظهار داشت : در نهم دی ۸۸ ملت ایران نشان دادند دسیسه‌های دشمنان انقلاب را خوب می‌شناسند، پشتیبان ولایت فقیه هستند، وحدت کلمه را عاملی اساسی در پیروزی می‌دانند و شکرگزار نعمت الهی و آماده انجام تکلیف دینی و شرعی در قبال حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی تصریح کرد: ملت بصیر ایران می‌دانند که تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی، اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی، تقویت و برتری نظامی، وحدت کلمه، شور و نشاط انقلابی برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ضرورت دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به ویژه برنامه های ۹ دی در استان خراسان رضوی و مشهد اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه ۹ دی در مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی باحضور زائران ومجاوران حضرت رضا (ع) در ساعت ۹ صبح روز شنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوی مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: همچنین از دیگربرنامه های این روز سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی به برگزاری نشست تخصصی ویژه‌ اساتید با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری‌ در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در روز ۹ دی ساعت ۱۵ خبرداد و اضافه کرد : دیداربانوان حماسه‌ساز در آستانه‌حماسه‌نهم‌دی با حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت محترم آستان قدس رضوی در ۷ دی در حرم مطهر رضوی از جمله ویژه برنامه های این مناسبت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد .

وی خاطر نشان کرد : یادواره بزرگ شهدای امدادگر استان با سخنرانی‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌معزی نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر و کولیوندرئیس‌هلال‌احمرکشور در مجتمع فرهنگی آیه ها در ۹ دی ماه برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی ادامه داد: با همکاری مرکزرسیدگی‌به‌امورمساجد و حوزه علمیه خراسان نمایشگاه ۹دی با عنوان "رویداد علمی بصیرتی نیم روز" در حسینیه آیت الله شاهرودی برپا از هفتم تا سیزدهم دی ماه برپا خواهد شد.

وی نواختن زنگ بصیرت و اعزام مربیان جهاد بیین به مدارس دوره اول و دوم با همکاری آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه های این مناسبت عنوان کرد و گفت: محفل شبی با قرآن در جوار یادمان شهدای گمنام با حضور قاریان کشوری در ۱۱ دی ماه در سالن اجتماعات هلال احمر استان خراسان رضوی برگزار می شود .

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی به نکوداشت قاریان بین‌المللی قرآن کریم سلیمان جعفری و غلام‌رضا باوجدان و یادبود جواد مسگری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی مشاور محترم رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت از سوی ستاد مردمی تکریم و تجلیل از پیشسکسوتان و فعالان قران و عترت خراسان رضوی در ۹ دی ماه ساعت ۱۸ در تالار نور اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اشاره کرد .

حجت الاسلام سلطانی به برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع بصیرت افزایی و تهیه ۱۰برنامه محتوایی با دعوت از کارشناسان در حوزه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اکران محتوای پیوست فرهنگی در بیلبوردهای شهری، برگزاری نشست های گفتگومحور با موضوع بصیرت و انقلاب اسلامی، برگزاری کرسی های تلاوت با موضوع قرآن و بصیرت، تکریم مادران شهدا از دیگر برنامه های بزرگداشت ۹ دی در مشهد و شهرستان ها عنوان کرد

حوزه علمیه و روحانیت نقش اساسی در بصیرت افزایی مردم دارند

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیرامون نقش مبلغان و روحانیون در تبیین مسئله بصیرت و بزرگداشت ۹ دی گفت:روحانیت و حوزه علمیه نقش اساسی در بصیرت افزایی بیان حقایق در بین مردم دارند .

وی با تأکید براینکه در قضیه ۹ دی ماه سال ۸۸ روحانیت بیشترین نقش را داشت ، یادآور شد: حوزویان ، مبلغان برای بازگویی حقایق و بصیرت افزایی و بیان آنچه را که تکلیف و وظیفه شان بود در تداوم این ۱۴ سال نقش ممتاز و برتری دارند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه حوزه های علمیه و روحانیت در صحنه هستند و احساس تکلیف می کنند به استفاده از ظرفیت حوزویان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در کلیه برنامه های که در طول این مجموعه برگزار می کند، یکی از اعضای ثابت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حوزه و روحانیت است که با هماهنگی و هم فکری برای گسترش بیان حقایق و بصیرت افزایی، تبلیغ دین همکاری دارند .

خبرنگار: زهرا حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha