یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب

کتاب"نقشه‌ی نقش بر آب"، مشتمل بر فرازهای مهمی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در طول سال های ۸۸ و ۸۹، پیرامون فتنه سال ۸۸ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر با توجه به محتوای محوری سخنان مقام معظم رهبری، در پنج فصل با این عناوین تدوین شده که شامل این موارد است؛ دهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه خرداد؛ حوادث پس از انتخابات؛ کسب بصیرت و جنگ نرم.

فصل نخست کتاب به بررسی و تحلیل اهمیّت انتخابات در نظام اسلامی، تلاش دشمنان برای سرد و تعطیل یا بدنام و مخدوش کردن انتخابات، وظایف جداگانه مردم و نامزدها در انتخابات، نکاتی در آسیب شناسی انتخابات، و برخی پیش بینی های رهبر معظّم در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته است.

فصل دوم به ذکر برخی از مهمترین مواضع رهبر انقلاب از پس از انتخابات تا نماز جمعه ۲۹ خرداد اختصاص دارد؛ از تبیین و تحلیل های ایشان درباره انتخابات گرفته تا آسیب شناسی برخی اقدامات افراطی پس از انتخابات، توصیه ها (حفظ وحدت ملّی، دوری از تشنّج آفرینی، اتّخاذ موضع صریح از سوی نخبگان و...)، جهت گیری دشمن (تردیدافکنی در انتخابات، مخدوش کردن اعتماد مردم به نظام، تلاش برای موج سواری و...)، تذکّرات و هشدارها.

مفصّل ترین فصل این کتاب اما، فصل سوّم آن است که در عناوین متعدّدی به بررسی حوادث پس از انتخابات پرداخته. این که چرا ماهیّت حوادث بعد از انتخابات به «فتنه» تعبیر شد و توطئه های پشت پرده آن چه بودند؟ شرح ماجرای فتنه، از طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن قبل از انتخابات تا تخلّفات و جنایات در خلال حوادث پس از انتخابات، از دیگر موضوعاتی هستند که در این فصل تبیین و تحلیل شده اند. بخشی از این فصل به بازیگران فعّال در این صحنه اختصاص یافته است؛ موضوعاتی درباره کارنامه ی مردم و خواص، نقش دشمن، نیروهای امنیّتی و انتظامی و بسیج، و رسانه های داخلی.

راهکارهای مقابله با فتنه و دفع آشوب های پس از انتخابات ۸۸، از دیگر بخش های این فصل است که در آن یازده راهکار برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب از پایبندی به قانون و کسب بصیرت گرفته تا ابراز اعتماد نخبگان به نظام و پرهیز از شایعه پراکنی علیه مسئولان و... بررسی و تحلیل شده اند.

بخش مبسوطی از این فصل «پیام ها، تجربه ها و درس های» متعدّد حوادث پس از انتخابات ۸۸ را از زوایای مختلف بررسی کرده و در آخرین بخش آن نیز، ضمن تشریح حماسه های ۹ دی و ۲۲ بهمن، برخی از نتایج این حوادث برای ملّت و نظام جمهوری اسلامی احصاء شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha