سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ثبت احوال تاریخ نگار هویت یک جامعه بشری است که اگر به آن پرداخته نشود، هویت و ریشه های شخصیتی یک جامعه در طول تاریخ از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیر کل ثبت احوال استان اظهار داشت: ثبت احوال تاریخ نگار هویت یک جامعه بشری است که اگر به به آن پرداخته نشود، هویت و ریشه های شخصیتی یک جامعه در طول تاریخ از بین می رود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: در حوزه ژنتیک اگر هویت پزشکی خانوادگی خود را بدانیم می تواند بسیار در پیشگیری از بیماری ها موثر باشد. بیماری های قبلی، دیابت، سیستم های ایمنی بدن، بیماری پوستی معمولا به صورت ژنتیکی هستند، بنابراین اگر تاریخ هویتی ژنتیکی خود را بدانیم در سلامت ما آثار و برکات خوبی دارد و می دانیم که چه غذاهایی را می توانیم مصرف کنیم و یا حتی ازدواج های فامیلی می توانیم داشته باشیم یا نمی توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هویت یک جامعه بسیار در ریشه یابی شخصیتی و ریشه یابی ساختار ژنتیک انسان و هم تمدنی که الان بر اساس ریشه هایی که داشتیم تاثیرگذار است اظهار داشت: در طول ۱۴ سال اخیر در بوشهر یکی از مهمترین کارهایی که انجام داده ام احیای تاریخ بوشهر در عرصه های مختلف بوده است و اکنون مردم می دانند که سابقه و تاریخ استان چه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه ثبت احوال در حوزه نرم افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: پدیده هایی که در حوزه نرم افزاری تولید می کنید کلیدی و راهبردی است. در بوشهر در حوزه زیرساختی و سازه و چه تجهیزات مشکل داریم، بنابراین روی این مساله باید کار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha