پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امید گنجه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین گنجه با بیان اینکه هم آیت الله مصباح و هم شهید سلیمانی  هرگز مورد سوءاستفاده افراد و جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب قرار نگرفتند، تصریح نمود:آنان خوب می‌دانستند که پاره‌ای از سلام‌های سیاسیون و قدرت‌طلبان، بی‌طمع نیست! به همین دلیل گفتار و رفتار آنان به گونه‌ای بود که هرگز اجازه نمی‌دادند دیگران در آنان طمع کنند.

به گزارش خبری گزاری حوزه از یاسوج، مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار قدسی مشاوره فرمانده سپاه قدس،طلاب،روحانیون و دانشجویان، مدیران و مسئولان نهادهای حوزوی و دانشگاهی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین امید گنجه امام جمعه شهرستان باشت به عنوان سخنران این مراسم بزرگداشت با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی و خدمات ماندگار شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به ایران و مسلمانان، گفت:از ویژگی‌های مشترک آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی، «زمان‌شناسی» آنان بود.

حجت الاسلام و المسلمین امید گنجه با بیان اینکه این دو بزرگوار هرگز در مسائل حوزه تخصصی خود «غافل‌گیر» نشدند، افزود: بلکه همواره جلوتر از زمانه، مقدمات و الزامات مواجهه معقول و اسلام‌پسند با «چالشها و مسأله‌ها» را فراهم می‌کردند.

وی با اشاره به سخنان امیرمؤمنان علیه‌السلام که می‌فرماید: «مَنْ عَرَفَ الْأَیَّامَ لَمْ یَغْفُلْ عَنِ الِاسْتِعْدَاد؛ کسی که آگاه به زمانه باشد، از آمادگی غافل نمی‌شود.».خاطر نشان کرد: هیچ وقت امور بر آنان مشتبه نمی‌شد و در جریان‌شناسی اندیشه‌ها و حتی عملکردها، منحصربه‌فرد بودند.

امام جمعه شهرستان باشت با تاکید بر اینکه، آنان با بصیرت و تیزبینی و تیزهوشی ریشه‌های جریان‌های فکری و سیاسی و فرهنگی عمده در کشور را به درستی می‌شناختند و در زمان مناسب و بدون لکنت زبان با آنها رویارو می‌شدند تصریح نمود: این را می‌توان یکی از رازهای مهم هجمه‌های سنگین داخلی و خارجی علیه آنان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین گنجه با بیان اینکه هم آیت الله مصباح و هم شهید سلیمانی هرگز مورد سوءاستفاده افراد و جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب قرار نگرفتند، تصریح نمود: آنان خوب می‌دانستند که پاره‌ای از سلام‌های سیاسیون و قدرت‌طلبان، بی‌طمع نیست! به همین دلیل گفتار و رفتار آنان به گونه‌ای بود که هرگز اجازه نمی‌داد دیگران در آنان طمع کنند.

وی از دیگر ویژگی‌های حضرت آیت الله مصباح یزدی را علمیت در عین شجاعت توصیف کرد و گفت: در همان جوانی درس درس خارج بیع حضرت امام خمینی(ره) را به توصیه خود حضرت امام گرفتند و بر روی مطالب آن نظر می‌دادند که این خود شجاعتی می‌خواست که انسان در آن جوانی درس‌خارج یک مرجع تقلید را بررسی کند و نظر بدهد.

خطیب جمعه شهرستان باشت خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه آیت الله مصباح در عین فقاهت حکمت و تفسیر قرآن، دارای مدیریت نیز بود و مدیریت ایشان سرشار از توکل و توسل بود ، به اندازه امکانات کار نمی‌کردند بلکه بیش از بودجه برنامه‌ریزی می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین گنجه ادامه داد: از دیگر ویژگی های مصباح یزدی این بود که، آنچه خود داشت را در شاگردان خویش متجلی می‌کرد لذا با رحلتشان شخصیت علمی ایشان هنوز در شاگردان ایشان پابرجاست و مصباح همچنان زنده است.

وی به برخی خصوصیات و ویژگی‌های آیت الله مصباح یزدی در خانه اشاره کرد و گفت: معظم له در خانه نه فقیه بود نه فیلسوف نه مفسر نه حکیم بلکه رفیق شفیق برای همسر و فرزندان و همبازی برای کودکان و نوه‌ها بود.

حجت الاسلام و المسلمین گنجه در پایان با بیان اینکه آیت الله مصباح جنبه‌های مختلفی از جمله اینکه پدر معرفتی نیروهای مقاومت بودند اشاره کرد و گفت: این از ابتکارات حاج قاسم عزیز بود که این نکته را سید حسن نصرالله در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha