دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هلال احمر

حوزه/ مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواستار راه اندازی قرارگاه حوزوی آموزشی مشترک با هلال احمر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی پناهی مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه امروز در نشست با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه هلال احمر نهادی بشردوستانه است که در خدمت همه بندگان خداست، گفت: یکی از تأکیدات در حوزه علمیه ارتباط و تعامل با این نهاد است.

وی افزود: جهادی بودن هر دو مجموعه حوزه و هلال احمر نکته مشترک است و آغاز این همکاری این دو نهاد به زلزله بم بر می گردد و بعد در بحث کرونا نیز این اشتراک بیشتر خود را نشان داد.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواستار راه اندازی قرارگاه حوزوی آموزشی مشترک با هلال احمر شد و گفت: ماموریت های این قرارگاه بر اساس تفاهمنامه مشترک که بسته می شود پیش رود و می توان ذیل آن نیز توافق نامه شکل بگیرد و دو نهاد از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه حوزه علمیه می تواند در خط مقدم فعالیت جهادی باشد، اظهار داشت: حوزه علمیه تریبون های زیادی دارد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: در کنار جلسات مستمر، قرارگاه آموزشی و عملیاتی ما فعال باشد و همین خانه هلال همان قرارگاه این دو نهاد باشد؛ اگر این قرارگاه شکل بگیرد در عملیات های شهری خیلی ارزشمند است.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه بیان داشت: کانون هلال طلاب در همه مدارس شکل گرفته و لازم است همه آموزش ها در آن داده شود و صرف آموزش مقدماتی و تکمیلی نباشد.

حجت الاسلام پناهی اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که می توان انجام داد صدور کارت داوطلبی عضویت در هلال احمر برای طلاب است که انگیزه آنها را بیشتر می کند.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواستار استفاده از ظرفیت طلاب روان شناس اسلامی در تیم سحر شد و گفت: این آمادگی را داریم که طلاب در این تیم ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع خانه های هلال گفت: این آمادگی در حوزه علمیه وجود دارد که در روستاهایی که روحانی مستقر داریم خانه های هلال به طلاب و روحانیون واگذار شود.

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه ظرفیت حوزه علمیه را در اختیار هلال احمر است گفت: محتواهای خوبی در ایام کرونا در حوزه تاب آوری و حمایت روانی تولید شده که می توانیم در اختیار هلال قرار دهیم.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت طلاب در تیم های تخصصی امدادی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha