سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر /همایش بین  المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت در مشهد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین البغدادی گفت: با حضور حوزه‌های علمیه در عرصه مقاومت و تقویت آنها، جبهه مقاومت قوی تر خواهد شد در همه جا پیروز خواهیم شد و در همه مناطق بیش از گذشته جبهه مقاومت اسلامی موفق تر عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، امروز در همایش بین المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت در مدرسه علمیه نواب با اشاره به پیشینه نقش مقاومت و حوزه علمیه در دوران امام صادق (ع ) و امام باقر (ع) اظهار داشت: ائمه تلاش کرده اند که با بیان احادیث و روایات علما، فقها را تقویت کنند؛ با تکیه به کلام امام معصوم (ع) در هر دوره ای علما توانستند نقش عمده ای در تغییر حکومت ها، رفتار حاکمان و دولت ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از شریعت اسلامی و ظرفیت علمای دینی در حکومت ها و دولت ها در دوره های مختلف مانند دوران صفوی اتفاق افتاده است که آن دوره را درخشان کرده است یادآور شد: از طرفی دشمن با مدارس علمیه به دشمنی پرداخته است؛ زیرا حوزه های علمیه در همه اعصار برای احیای اسلام و وحدت اسلامی تلاش کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به اهمیت تقریب بین مذاهب اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه برای نسل های آینده در عرصه های اقتصادی، اجتماعی برنامه داشته باشند؛ یکی از برنامه های دشمن برای جامعه کاهش جمعیت بود که با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر به دنبال کاهش نسل مسلمان بوده است.

وی یکی از وظایف مبلغان حوزه را تبلیغ پیرامون فرزندآوری و اهمیت آن در جامعه امروز دانست و ادامه داد: امروز ایران در محاصره قدرت های استعماری مختلف است، دشمن تلاش می کند که رهبری مقاومت که ایران بر عهده دارد و انسجامی که در بین برخی امت های اسلامی پیش آمده است را بر هم بزند.

وی خاطر نشان کرد: لبنان اسلامی و حزب الله در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل را با درایت امام خامنه ای شکست دادند.

وی تصریح کرد: با حضور حوزه های علمیه در عرصه مقاومت و تقویت آنها،جبهه مقاومت قوی تر خواهد شد، در همه جا پیروز خواهیم شد و در همه مناطق بیش از گذشته جبهه مقاومت اسلامی موفق تر عمل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha