یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ جلسه شورای اقامه نماز و توانمندسازی ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، رئیس دانشگاه و سایر اعضای شورا و ائمه جماعات دانشگاه های استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه شورای اقامه نماز و توانمندسازی ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان با حضور حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان، جمالپور رئیس دانشگاه و سایر اعضاء شورا و ائمه جماعات دانشگاه های استان برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به آیه ۴۱ حج، گفت: نماز بحث حاکمیتی است و یک نمونه از منظومه برنامه های حکومت داری است، مسئولین موظف هستند که در کنار سایر وظایف اداری، نماز را اقامه کنند، اقامه نماز تنها برگزاری نمازجماعت نیست بلکه در کنار این، باید به سایر برنامه های ابلاغی طبق تفاهم نامه نیز عمل شود.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج نماز در محیط دانشگاه، افزود: امام جماعت دانشگاه در برقراری ارتباط با دانشجویان تلاش کند، بصورت چهره به چهره با دانشجویان ارتباط داشته باشد، در مرحله بعدی تقویت ایمان و تقوا در دانشجویان مهم است، که باید بدانیم دانشمند بی تقوا به اسلام ضرر می رساند ولی اگر تقوا داشته باشد به نفع اسلام است.

در ادامه جلسه جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان اهمیت نماز، گفت: نوع نگاه ما به نماز در دانشگاه نگاه حاشیه ای نیست و قاطبه همکاران ما نمازگزار هستند، تلاش ما بر این است که نماز در اول وقت و به جماعت خوانده شود و بخش عظیمی از فعالیت ما در مسئولیتمان نماز است، که در کنار وظایف اداری و آموزشی خود انجام می دهیم، البته هیچ اجباری در این مورد برای کارکنان نداریم ولی تشویق داریم.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در دانشگاه، ادامه داد: چون ائمه جماعات مسئولیتی در دانشگاه ندارند؛ لذا تأثیرگذاری بیشتری دارند مثل هیئت یا بسیج که تأثیرگذاری بیشتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha