یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ کارگاه یک روزه تربیت کنشگر جمعیت و فرزند آوری در حوزه علمیه مرند با حضور حجت‌الاسلام میلاد صالحی مدرس کشوری جمعیت و خانواده، نویسنده و پژوهشگر حوزه جمعیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، کارگاه یکروزه تربیت کنشگر جمعیت و فرزند آوری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (س) مرند توسط کانون دانش آموختگان رهپویان کوثر زهرای اطهر و حوزه خواهران مرند با حضور فارغ التحصیلان، اساتید و طلاب در حال تحصیل با حضور حجت‌الاسلام میلاد صالحی مدرس کشوری جمعیت و خانواده، نویسنده و پژوهشگر حوزه جمعیت برگزار شد.

حجت‌الاسلام میلاد صالحی در این کارگاه به تبیین علت های عدم فرزندآوری خانواده ها اشاره کرده و گفت: مهم ترین این عوامل مساله ذهنی و باورهای مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرزند آوری بیشتر باور اجتماعی مهم است و لازم است که این باور با پذیرش خانواده ها همراه باشد اما متاسفانه نیست.

مدرس جمعیت و خانواده افزود: در نظرسنجی و پرسشنامه انجام گرفته درصدی از بانوان جواب دادند عدم رغبت به فرزندآوری، مربوط به جسم و بدن و زیبایی ظاهری هست. نتایج نظرسنجی انجام شده و دسته بندی دلایل درصد بندی شده به دست آمد ۴۰ درصد مردم مسئله اقتصادی را مطرح کردند فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ۶۰ درصد بقیه را تشکیل می دهد جامعه فرهنگی زاییده ی مسائل ذهنی است.

نویسنده و پژوهشگر حوزه جمعیت در ادامه گفت: جنگ شناختی که دشمن علیه خانواده های اسلامی در سالهای اخیر شروع کرده باورهای بنیادین دینی را هدف قرار داده، اما تهاجم فرهنگی به ظواهر و نوع پوشش مربوط بوده، اما اعتقادات و زمینه هایش در شخص و خانواده وجود دارد. دشمن در جنگ شناختی یک راهبرد دارد و مثال آن درگیری لبه درگیری و مثال چاقو بوده که ملموس و محسوس است دشمن تمرکز و توجه به لبه درگیری و تیزی دارد دشمن در این فضا از آن استفاده می کند پوشک و شیرخشک را عنوان می کند.

حجت‌الاسلام صالحی در این کارگاه یکروزه به فرمایشات اخیر حضرت آقا استناد کرده و گفت: ایشان کمیت را مشخص کرده و گفتند: مملکتی که ظرفیت ۱۵۰میلیون دارد چرا باید کم باشد ما به نیروی انسانی مومن، جوان دارای خلاقیت نیاز داریم.

وی افزود: برای حفظ جمعیت نیاز به دو فرزند داریم و برای این کار باید در خانواده ها عمق درگیری را برای مردم بازتر کنیم و تاکتیک فرزندآوری باید عوض شود همانگونه که در ۴ سال راه ۱۵۰ ساله اروپا را در کم کردن جمعیت ایران طی کرد هرچند نقش متدینین و مسئولین هم در این راستا اثرگذار بود.

نویسنده و پژوهشگر کشوری حوزه جمعیت در پایان گفت: در سقط جنین نقش مادران بیشتر از پدران بوده و با بررسی علل سقط و نابود کردن فرزندان می توان از سراشیبی سالمندی و کاهش جمعیت ایران جلوگیری کرد و اکنون پیوست عاطفی حیات دادن به فرزند و تولد فرزند در روحیه مادران باید احیاء شود و از سقط جنین جلوگیری گردد. در این راستا لازم است خانواده های طلاب و متدین علاوه بر امر تبلیغ و بصیرت دهی به خانواده ها خود پیشقدم در این امر باشند.

برگزاری کارگاه تربیت کنشگر جمعیت و فرزند آوری در حوزه علمیه مرند

برگزاری کارگاه تربیت کنشگر جمعیت و فرزند آوری در حوزه علمیه مرند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha