جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عراق

حوزه / حسن العبادی مبارز و مجاهد با سابقه عراقی گفت: محور مقاومت اسلامی منسجم است و اجازه تعرض به گروه‌های کوچک و بزرگ وابسته به خود را نمی‌دهد. ما در محور مقاومت اسلامی تصمیم گیرنده و آغازگر هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بیش از صد روز از عملیات کاملا فلسطینی طوفان الاقصی می‌گذرد. از همان روزهای آغازین این عملیات گروه‌های مقاومت اسلامی عراق که از زمان فرماندهی شهید سردار سلیمانی در دفاع از عراق با داعش و سایر گروه های تروریستی جنگیدند در دفاع از ملت مظلوم غزه نیز پای کار آمدند و مواضع صهیونیستی و آمریکایی را در منطقه هدف قرار می‌دهند.

در همین راستا با «شیخ حسن العبادی» نماینده کتائب سیدالشهدا در ایران و یکی از رزمندگان با سابقه حشد الشعبی که در کنار شهید سلیمانی با داعش جنگیده در خصوص خاطرات وی از آن روزها و تلاش‌های امروز محور شرارت غربی و صهیونیستی در منطقه به گفت وگو پرداختیم.

متن گفت‌وگو را می خوانید :

حوزه: شما در دوران حملات گروه‌های تروریستی تحت الحمایه آمریکا در کنار سایر مجاهدان عراقی به مبارزه با این گروه‌ها پرداختید. یکی از مناطق عراق که توسط تروریست‌ها محاصره شده بود منطقه سامرا است. لطفا در خصوص یکی از خاطرات خود از حضور شهید سردار سلیمانی در نبرد با داعش در این منطقه توضیح دهید.

ما اولین نیرویی بودیم که در منطقه «بلد» در استان صلاح الدین و منطقه سامرا وارد شدیم، این نیرو متشکل از تعدادی مجاهدان قدیمی بود که از خانه‌های خود برای جهاد به سمت میدان جنگ فراخوانده شده بودند و نیروهایی که به ما ملحق شدند سلاح کافی برای مبارزه نداشتند.

کمبود سلاح نیروهای مقاومت در مبارزه با داعش تا بن دندان مسلح

گاهی اوقات یک اسلحه در دست سه نفر چرخانده و رد وبدل می شد، زیرا عراق در آن زمان در شرایط بسیار سختی قرار داشت، از این جهت که اکثر موسسات نظامی از بین رفته بود و یا تقریباً منحل شده بود زیرا سلاح ها در مناطق غربی که تحت کنترل داعش بود قرار داشتند.

روایت آزاد سازی سامرا در کنار شهید سلیمانی / محور مقاومت اجازه تعرض به دوستان خود را نمی‌دهد

ما در منطقه بلد نشستیم و می‌خواستیم جاده سامرا را به سمت حرم امامان عسکری باز کنیم، زیرا تنها راه منتهی به حرم امامان عسکری، جاده اسحاقی بود که به جاده بلد به سمت حرم امامین عسکریین متصل می‌شد.

حاج قاسم نماد پیروزی در منطقه سامرا است

چند لحظه بعد دیدیم که حاج قاسم به منطقه رسید و گفت باید مسیر متصل به حرمین امامین عسکریین را باز کنیم در آن زمان ما به یکدیگر نگاه می‌کردیم البته همه ما رزمندگان مصمم و بی صبرانه منتظر شهادت بودیم. نماز مغرب را خواندیم و با یکدیگر خداحافظی کردیم و به سمت جاده اسحاقی که کاملاً تاریک بود حرکت کردیم، حمله شروع شد و ما دعای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را می خواندیم.

حوزه: با وجود پشتیبانی آمریکا از گروه تروریستی داعش و مجهز بودن آنها نیروهای مقاومت در آن شرایط چگونه توانستند داعش را شکست دهند و بر سامرا مسلط شوند؟

جنگ ما با تروریست‌های داعش با وجود تعداد کم ما و مقدار اسلحه باقی مانده از ارتش عراق شدت گرفت و حاج قاسم سلیمانی به ما لبخند می‌زد، چون داعش با سلاح های سنگین و پیشرفته ای که در اختیار داشت با ما که سلاح های ساده‌ای داشتیم مبارزه می‌کرد.

نزدیک طلوع خورشید شده بود و جنگ در حال تشدید بود و ما مجاهدان در کنار فرمانده خود همچنان استوار بودیم ، با طلوع خورشید جنگ هم به اوج خود رسید و قدرت داعش که در سلاح و تجهیزات برتر از ما بود شکسته شد به طوری که ما جنازه‌های بسیاری از داعشی ها را دیدیدم که همه جا پخش شده بود اما یک نفر از ما هم در این عملیات مجروح نشد چرا که ما یقین داشتیم که این پیروزی نصرتی از جانب خداوند و عنایت امام منتظر حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بود.

روایت آزاد سازی سامرا در کنار شهید سلیمانی / محور مقاومت اجازه تعرض به دوستان خود را نمی‌دهد

خوشبختانه آن روز جاده باز شد و ما به حرم عسکریین علیهمالسلام رسیدیم و حاج قاسم سلیمانی نیز با ما بود، و لبخند رضایت بر لب داشت و ما نیز آنجا برای شکر این نعمت بزرگ همگی سجده شکر به جا آوردیم.

حوزه: در جریان عملیات طوفان الاقصی شاهدیم که رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف اعم از عراق، ایران و سوریه دست به ترور فرماندهان مقاومت می زند و یا مردم بی گناه را از طریق پشتیبانی گروه های تروریستی در کرمان به خاک و خون کشیدند جمهوری اسلامی نیز در پاسخ به این جنایات چند مقر جاسوسی تروریستی را هدف قرار داد به نظر شما واکنش دشمنان به این اقدامات چیست؟

بمباران ستاد جاسوسی اربیل و بخشی از آن از سوی سپاه پاسداران در واکنش به هدف قرار دادن رهبران محور مقاومت اسلامی در عراق، لبنان و سوریه و همچنین عملیات اخیر در کرمان بود، اما پیام واقعی این اقدام گسترده تر است و دشمن این پیام را بهتر درک می‌کند.

سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان به دنبال پرونده سازی علیه ایران هستند

محور مقاومت اسلامی امروز منسجم است و اجازه تعرض به گروه‌های کوچک و بزرگ وابسته به خود را نمی‌دهد. ما در محور مقاومت اسلامی تصمیم گیرنده و آغازگر هستیم و در زمان و مکان مناسب همواره پاسخ دشمنان را می‌دهیم ، دشمن آمریکایی و صهیونیستی از طریق این عملیات‌های دفاعی به خوبی می‌فهمند که ما چه می‌گوییم.

اما سفارتخانه‌های شیطان صفت آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق برخی صفحات رسانه‌ای مزدوانی که با پول آنها را به کار گرفتند در تلاش هستند تا پرونده رسانه‌ای ایجاد کنند که هدف از آن مجازات و پاسخ گویی جمهوری اسلامی ایران در مورد حملات اخیر به مقر جاسوسی در اربیل است. البته ما بعید نمی دانیم که آمریکا، اسرائیل و عوامل مزدورشان این پاسخ ایران را به یک مساله منطقه‌ای و بین المللی تبدیل کنند.

حوزه: پیام شما در شرایط کنونی منطقه به عنوان یک مجاهد عراقی خطاب به دشمن آمریکایی و صهیونیستی چیست؟

پیام ما به دشمن غربی، عبری و برخی از مزدوارن عربی در منطقه این است که تا زمانی که دست ما روی ماشه اسلحه است و در حال دفاع از کشورهای اسلامی هستیم، هیچ امنیت و ایمنی برای شما در تمام دنیا وجود نخواهد داشت.

گفت‌وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha