یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط انصاریان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه اگر طلبه تقریرات نداشته باشد، ضرر کرده است، رشد علمی را در توجه به این نکته دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از اساتید سطوح عالی و خارج این حوزه با اشاره به اینکه تقریرات یکی از عوامل رشد علمی است و اگر طلبه تقریرات نداشته باشد، ضرر کرده است، گفت: خودم، از صرف ساده تا مقطع خارج را مکتوب و تقریر دارم.

وی به موضوع حجم دروس نیز اشاره و ضمن بیان این مطلب که می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشت، خاطر نشان کرد که البته در گذشته نیز برخی از متون به طور کامل به پایان نمی‌رسید بلکه در مجموع، تحصیل خوب مطالب و در ادامه نیز ممارست و تلاش علمی، به تقویت دانشی و آموزش هر فرد کمک می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، راهنمایی‌های اساتید را از یک سو و توجه به برنامه‌ها و طی درست آن را، نتیجه بخش عنوان کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین انصاریان ضمن تقدیر از برنامه‌های خوب مدیریت حوزه علمیه خراسان در یک سال گذشته، نحوه بررسی و ارزیابی تقریرات و حضور غیاب‌های مقطع خارج را کار مطلوبی برشمرد و پویا شدن بیشتر درسی و علمی این مقطع را از آثار برنامه‌های جدید در سطح ۴ دانست و نتیجه بخش توصیف کرد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رشد علمی و استفاده دانشی طلاب این مقطع علاوه بر سایر امور، با توجه به تقریرات اتفاق می افتد، یادآور شد: استفاده برای تدریس نیز در تقریرات اثربخش است؛ خودم نیز از آنچه نوشته‌ام هم اکنون بهره می‌برم.

وی از حجم دروس نیز گفت که از جمله مطالب مطرح شده در می‌باشد و باید نسبت به آن برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان انس با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز زیارات و ادعیه و همچنین اهتمام بیشتر به آموزش فقه فتوایی را خاطرنشان کرد و از اساتید خواست راهنمایی‌های خود را همواره برای طلاب داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha