چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
ثی

حوزه / مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) و گرامی داشت روز پدر با حضور فرشتگان «ایتام » منطقه کاشان، روحانیون و خیرین حامیان فرشتگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، صبح امروز مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) همراه با گرامی داشت روز پدر و تجلیل از حامیان ایتام با حضور فرشتگان «ایتام» منطقه کاشان، روحانیون و خیرین حامیان فرشتگان با اجرای برنامه های متنوع و شاد صبح امروز در مزرعه آترینا کاشان در برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی نویسنده و مدرس حوزه‌ علمیه‌ قم در این مراسم ضمن تبریک میلاد یا سعادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) امیرمومنان را اسوه و الگوی حمایت کننده از بچه های یتیم دانست و اظهار داشت: دستگیری از فقرا و فرزندان بی سرپرست و یتیم نوازی حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم.

مدرس حوزه‌ علمیه‌ تصریح کرد: حضرت علی(ع) به قدری برای بچه های یتیم ارزش قایل می شد که وقتی وارد منزل ایتام می شد اجازه می داد روی کولش سوار شوند.

حجت الاسلام خدامیان آرانی با انتقاد از بی توجهی عده ای نسبت به بچه های ایتام گفت: فاصله گرفتن از درس یتیم نوازی حضرت علی (ع) باعث شده تا محبت نسل جوان فعلی به ائمه اطهار (ع) خصوصا حضرت علی (ع) کم شود.

مدرس حوزه‌ علمیه‌ بر لزوم نهادینه شدن کمک به ایتام و افراد نیازمند جامعه تاکید کرد و یاد آورشد: اگر با عمل، عشق خودمان را نسبت به یتیم ها و افراد نیازمند نشان دهیم قطعا موجب زنده و پویاتر شدن مکتب تشیع خواهیم شد.

تقی چاکری مدیر موسسه اطعام الایتام بقیه الله الاعظم(عج) کاشان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامی داشت یاد و خاطره حامیان ایتام و خیرینی که به ایتام این موسسه کمک های شایانی کردند و در قید حیات نیستند ابراز داشت :برای کلیه کسانی که با کمک های مالی و معنوی خود به ایتام و ساختمان این ازهیچ گونه تلاشی دریغ ننموده اند تلاش قدردانی می نماییم.

مدیر موسسه اطعام الایتام بقیه الله الاعظم(عج )کاشان برلزوم کمک بیشتر خیرین در تکمیل ساختمان این موسسه تاکید کرد.

چاکری برلزوم شناخت هرچه بیشتر شناخت حضرت علی (ع)تاکید کرد و با بیان اینکه آن حضرت خیلی تنها بوده است یاد آور شد: متاسفانه حضرت علی علیه السلام با این همه عظمت هنوز در بین شیعیانش نیز مجهول و ناشناخته مانده است.

غیرتی مدیر فرهنگی موسسه اطعام الایتام بقیه الله الاعظم(عج)کاشان نیز به تواضع ،فروتنی و شجاعت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت : در حالی که آن حضرت از ابر مردهای زمان خود بود برای روحیه دادن و شاد نمودن بچه های یتیم اجازه می داد بر کولش سوار شوند.

غیرتی برلزوم دستگیری از ایتام و مورد توجه قرار دادن دلنوشته های آنها تاکید کرد و با بیان اینکه خواندن تک تک دلنوشته های بچه های یتیم دل هر انسان آزاده ای را به لرزه می اندازد گفت : انسان ثروتمند کسی است که با نگاه مهربانانه از نیازمندی دستگیری کند.

تجلیل از مدیر موسسه اطعام الایتام بقیه الله الاعظم(عج)کاشان ، خیرین و حامیان ایتام با اهداء شاخه های گل به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به پاس قدردانی از تلاش های آنها توسط کودکان و قرائت دلنوشته های ایتام از دیگر برنامه های این مراسم بود .

شایان ذکر است: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از ایتام منطقه کاشان و آران و بیدگل و حومه تحت پوشش و خدمات موسسه اطعام الایتام بقیه الله الاعظم(عج ( کاشان می باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha