دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زینب (س)

حوزه/ محمدلو گفت: یک بُعد شخصیت حضرت زینب کبری (س)، این است که حضرت زنی محکم و مقاوم دربرابر طوفان حوادث و مشکلات با روحیه جهادی فوق العاده قوی بود که با سخنان باصلابت خود لرزه بر کاخ یزیدیان انداخت و الگویی بی نظیر برای همه کسانی است که میخواهند در جامعه نقش آفرین باشند .

وحیده محمدلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به شخصت والای حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: با توجه به این که حضرت زینب کبری (س) نقش تاریخی تاثیر گذاری در حفظ اسلام و تشیع و قیام اباعبدالله (ع) داشتند، زندگی این حضرت را از چند منظر می توان مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: شخصیت عاطفی و دلسوز و وفادار حضرت زینب (س) نسبت به امام زمان خود و همراهی همه جانبه با تمامی امکانات و دارایی های مادی و معنوی خود، با فداکردن جان فرزندانش در کربلا، تلاش و کوشش دلسوزانه اش در همراهی با امام حسین علیه السلام، پرستاری و مراقبت از فرزندان و اهل بیت اباعبدالله الحسین (ع) یک بخش از شخصیت برجسته حضرت کبری (س) است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: بعد دیگر شخصیت حضرت زینب کبری (س)، این است که حضرت زنی محکم و مقاوم دربرابر طوفان حوادث و مشکلات با روحیه جهادی فوق العاده قوی بود که با سخنان باصلابت خود لرزه بر کاخ یزیدیان انداخت و الگویی بی نظیر برای همه کسانی است که میخواهند در جامعه نقش آفرین باشند .

وی ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و زینب کبری سلام الله علیها و زنانی مقاوم همانند ایشان نشان می دهد که در اسلام زن در حاشیه نیست بلکه در متن حوادث جامعه بوده و همپای مردان میتواند مفید و موثر باشد .

محمدلو گفت: حضرت زینب سلام الله علیها بهترین الگو برای زنان منتظر ومنتظرپرور است چرا که شیوه یاری امام زمان و تلاش و کوشش در راه امام و روحیه صبر و مقاومت در سختی های دوران غیبت امام زمان را به ما می آموز.

وی اضافه کرد: معرفت نسبت به امام؛ حمایت، دفاع و اطاعت از امام ؛ صبر و استقامت دربرابر حوادث تلخ و ناگوار ‌و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان از مهم ترین ویژگی های برجسته حضرت زینب کبری (س) است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: اسلام می خواهد زنان و دختران را به سمت شخصیت متعالی سوق دهد، اسم می خواهد زن شخصیتی همه جانبه و کامل داشته باشد که از همه حوادث خطیر با مدیریت بحران بی نظیر خود عبور کند وحضرت زینب کبری (س) زیبانگری «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» و باور به حکمت و مصلحت و رضای الهی را با سخنرانی های پرصلابت خود و رفتار و منش توام با آرامش و وقار خود برای همگان نشان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha