دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با آیت الله غروی

حوزه/ دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: همه باید تلاش کنیم که در سطح ملی اجماع حاصل و شور ملی ایجاد شود و صندوق‌های رأی با استقبال مردم مواجه شود تا دشمن که مشارکت و میزان اقبال را ملاک ارزیابی خود قرار داده است مأیوس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با آیت الله سیدمحمد غروی گفت: مجمع هماهنگی که در نیمه اول سال ۱۳۷۶ بنیانگذاری شد و به طور منظم طی سال‌های متمادی دوشنبه ها تشکیل جلسه داده و با مرور اخبار مهم استان وکشور و طرح مباحث عقیدتی وسیاسی بر غنای فکری و اندیشگی اعضا افزوده است و از سال ۱۳۹۵ با تاسیس « اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی» مباحث جدّی و عمیق مرتبط با انقلاب اسلامی را در سطح بسیار قابل قبولی در دستور کار قرار داده است .

وی ادامه داد: اخبار واطلاعات مربوط به جلسات هفتگی مجمع با پخش مستقیم از طریق فضای مجازی و سپس نشر و انتشار گسترده آن در جراید ملی و استانی و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و در نهایت بصورت کتاب چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: این مجمع در سال ۹۵ اولین کتاب خود با عنوان «آسیب شناسی جریان اصول گرایی» را رونمایی کرد و پس از آن شش جلد کتاب دیگر را با عناوین: «راهبردهای انقلاب اسلامی در دهه پنجم»، «درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی»، «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «نظریه فرایندی انقلاب اسلامی»، «بنیادهای انقلاب اسلامی» و «آینده پژوهی انقلاب اسلامی» به چاپ رسانده است.

موسس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر افزود: به غیر از هفت جلد کتاب چاپ شده، بقیه مباحث مطرح شده در جلسات کرسی‌های آزاداندیشی از جمله مباحث: «اخلاق سیاسی»، «گفتمان انقلاب اسلامی»و «راهبرد تحوّل؛ ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی» در مرحله آماده‌سازی و ویرایش هست و نشست‌های دورۀ یازدهم با عنوان «الگوی حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی» در حال برگزاری هست.

وی اظهار کرد: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به سهم خودش تلاش کرده و می‌کند که به طور مرتب هم‌افزایی داشته باشد و با هم‌فکری دوستان نسبت به جهاد تبیین فعالیت مفید و مستمری را به انجام برساند. اگربه طور دقیق بخواهیم بگوییم، از سال ۹۵ در حوزه مباحث تبیینی تا کنون در یازده دورۀ کرسی‌های آزاداندیشی ۲۱۲ جلسه برگزار شده که به طور مرتب هر هفته این بحث‌ها صورت ‌گرفته است و طبیعی است در موقع انتخابات یا بحث‌های ضروری روز کشور، به آن بحث‌ها می‌پردازیم.

وی بیان داشت: موضوعی که الآن در خدمت شما هستیم بحث انتخابات هست، با اینکه اینکه مقام معظم رهبری در روز اول فروردین سال جاری در مشهد مقدس روی موضوع انتخابات و بعد هم تحول، تاکید و تصریح فرمودند و سپس در هر فرصتی براین موضوع تأکید کردند ولی هر چه جلوتر می‌رویم گویا برخی نمی‌خواهند این تحول رخ بدهد و تنور انتخابات داغ شود. یعنی مقام معظم رهبری دائما مردم را تشویق می‌کنند و در واقع جهاد تبیین می‌کنند ولی انگار عده‌ای در کشور نمی‌خواهند که این تنور گرم شود.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در پایان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات با همگرایی ملی محقق می‌شود. همه باید تلاش کنیم که در سطح ملی اجماع حاصل و شور ملی ایجاد شود و صندوق‌های رأی با استقبال مردم مواجه شود تا دشمن که مشارکت و میزان اقبال را ملاک ارزیابی خود قرار داده است لااقل برای مدتی مأیوس شود و دست از شیطنت و خباثت بردارد؛ هرچند که دشمن همیشه دشمنی می‌کند ولی امیدواریم بتوانیم با تلاشی که صورت می‌گیرد و با راهنمایی‌ای که مراجع و بزرگان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارند، ان‌شاءالله شور و نشاط انتخاباتی با عزم ملی وگسترده رقم بخورد و به ثمر برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha