یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه بزرگ شهرداری قم با حضور آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مرکزیت حرم مطهر(س) و مدرسه فیضیه در قم باید حفظ شود، گفت: کار در قم کاری متفاوت است و ارزش خدمت در این شهر ارزش متفاوتی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه بزرگ شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت‌های ماه رجب و شعبان، اظهار کرد: شهادت امام کاظم(ع) را نیز خدمت بانوی فضیلت حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت عرض می‌کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با گرامیداشت دهه مبارک فجر، مطرح کرد: باید قدردان افرادی باشیم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم کوشا هستند.

آیت الله اعرافی جایگاه و ظرفیت تاریخی شهر قم را مدنظر نظر قرارداد و افزود: پشت قم تاریخ پرشکوه و بلندی قرار دارد. مردم این سرزمین در تمام قرون و اعصار پیشگام حرکت‌های بزرگ در سطح ایران و جهان بوده‌اند و تمام شهروندان قم باید هویت قمی خود را حس و باور کرده و آن را شکوفا کنند.

امام جمعه قم افزود: هویت قمی گرچه ذیل هویت ایرانی و اسلامی است ولی همواره از معارف اهل بیت(ع) استقبال کرده و به کانون گسترش علم و فرهنگ تبدیل شده است و این موضوع نشان دهنده استعداد ناب معنوی، فرهنگی و علمی مردمان این سرزمین است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که در یکصد سال اخیر قم به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام درآمد و نظریه‌های کلانی مانند انقلاب اسلامی در این شهر تولید شد، تصریح کرد: قم تولید کننده نقشه بزرگ فکری و معرفتی برای ایران و جهان شد و با رهبری امام(ره) و پیشگامی قم این نظریه به میدان عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه قم کانون و آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: جوانان قم، طلاب قم، اصناف و بازاریان قم پیشگام این حرکت بودند و در ایام دهه مبارک فجر یاد تمام این افراد را گرامی می‌داریم.

قم کانون و آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی بود / شهروندان قم هویت قمی خود را شکوفا کنند

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز در شهری حضور داریم که بر این تاریخ غنی و پربار تکیه زده است، اظهار کرد: این سرمایه بزرگ اختصاص به حوزه علمیه قم ندارد بلکه فرهنگ و مردم هوشیار و بصیر قم بودند که این حوزه در فکر، فرهنگ و پشتیبانی آن‌ها شکل گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید به این مردم و شهر افتخار کنیم، مطرح کرد: کار در قم کاری متفاوت است و ارزش خدمت در شهر کریمه اهل بیت(س) ارزش متفاوتی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قم نقش کانونی در انقلاب اسلامی دارد، عنوان کرد: شهر قم امروز نیز یک کانون فعال و اثرگذار در سراسر ایران و جهان است.

به گفته آیت الله اعرافی از سراسر ایران و جهان نخبگانی در قم حضور دارند، به همین منظور باید از تمام افرادی که به فرهنگ، منطق و گفتمان قم خدمت می‌کنند، تقدیر کرد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ادوار پیشین را قدر دانسته و تحلیل کنیم، یادآور شد: در قم باید نگاه کلان، راهبردی و برنامه مبتنی بر تحلیل درست حاکم باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ محوری در تمام محورها نکته مهمی است، بیان کرد: فرهنگ در تمام ابعاد باید مورد توجه قرار بگیرد و اگرچه اقدامات خوبی انجام شده است ولی باید تقویت شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بحث ورزش نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: جوانان و بانوان بسیار مهم هستند و بانوان قمی اگرچه پیشگامان عفاف و حجاب در کشور باشند، باید بسترهای مناسب برای نشاط آنان نیز فراهم شود.

قم کانون و آغاز کننده فکر انقلاب اسلامی بود / شهروندان قم هویت قمی خود را شکوفا کنند

وی با اشاره به اینکه محوریت و مرکزیت حرم مطهر(س) و مدرسه فیضیه باید حفظ شود، اظهار کرد: پیشرفت و عدالت که مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فضای سبز شهر قم تحول پیدا کرده است، مطرح کرد: سلامت اداری در فرآیندهای اداری و گردش‌های کاری وظیفه تمام مدیران است که باید به طور ویژه از آن حفاظت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آینده نگری داشته باشیم، عنوان کرد: برای آینده باید ضمن برنامه‌ریزی مناسب، نیروهای توانمند نیز تربیت شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نیازمند آسیب‌شناسی، نقد و اصلاح هستیم، خاطرنشان کرد: دریچه ذهن ما برای شنیدن، گفت‌وگو با شهروندان و نخبگان و آسییب‌ها باز باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌ها با مشارکت مردم محقق خواهد شد، یادآور شد: اگر با مردم همراه شده و کار را به خود آن‌ها بسپاریم قطعا موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha