شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر ورزش و جوانان گفت: مشکل اصلی ورزشگاه‌های سطح کشور، توسعه و نگهداری آنها است و ورزشگاه یادگار امام یکی از این ورزشگاه‌هاست و طبق اعلام مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی شهرداری آماده است تا نگهداری این مجموعه را بر عهده بگیرد و ما نیز آماده هستیم اقدامات این کار را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قطر در این بازی از امتیاز میزبانی به طور ۱۰۰ درصد استفاده کرد و این کاملاً قابل پیش بینی بود.

وی اضافه کرد به لحاظ فوتبالی در این بازی برتر از قطر بودیم و حتی موقعی که ۱۰ نفره شدیم می‌توانستیم نتیجه بازی را به تساوی بکشانیم اما «اکرم عفیف» بازیکن قطر در این بازی هر کاری خواست انجام داد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد داور بازی که اهل کویت بود هم گفت: این داور قضاوت خوبی داشت و نقشی در شکست تیم ملی متوجه وی نبود.

وی ادامه داد قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا در این جام حذف شدند و کسی پیش‌بینی نمی‌کرد اردن و قطر به فینال برسند و این از زیبایی‌های فوتبال است.

هاشمی به بازدید خود از ورزشگاه یادگار امام تبریز و پیست دوچرخه سواری این مجموعه اشاره کرد و گفت: نباید حرف یک مربی برای ما ملاک عمل قرار گیرد گروه‌های کارشناسی را برای بررسی چمن این ورزشگاه اعزام خواهیم کرد که مبنای کار ما خواهد بود اگر بنا تعویض چمن باشد آن را تعویض خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعویض چمن زمان بر خواهد بود، گفت: تراکتور باید در این مدت به دنبال زمین دیگری برای انجام بازی‌های خانگی باشد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد پیست دوچرخه سواری این مجموعه نیز گفت این پیس یکی از استانداردترین پیست‌های دوچرخه سواری کشور است اما به دلیل موقعیت مکانی امکان استفاده حداکثری از آن وجود ندارد.

وی گفت برای استفاده از این پیست نیاز به دیوارکشی دور این آن داریم که ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

هاشمی مشکل اصلی ورزشگاه‌های سطح کشور را توسعه و نگهداری آنها اعلام کرد و گفت: ورزشگاه یادگار امام یکی از این ورزشگاه‌هاست و طبق اعلام مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی شهرداری آماده است تا نگهداری این مجموعه را بر عهده بگیرد و ما نیز آماده هستیم اقدامات این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد در هیئت دولت مشکلی در این زمینه نداریم و هر ارگانی که آماده است و می‌تواند در نگهداری ورزشگاه‌ها هزینه کند ما پیگیر درخواست آنها خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان به احیای طرح آمایش سرزمینی مصوبه مجلس در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بی‌عدالتی در توزیع امکانات ورزشی برطرف می‌شود و تصمیمات غلط نیز کمتر خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد برای مثال در شهری ورزشگاه ۲۵ هزار نفری ساخته‌ایم که طرفدار فوتبال ندارد و در شهری که طرفداران فوتبال آن زیاد است ورزشگاه کم داریم.

وی به جلسه شورای عالی ورزش در حضور رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت : رئیس جمهور در این جلسه اجرای آمایش سرزمینی را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سیاست برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: اگر این مسابقات در تهران برگزار شود شاید بازتاب آنچنانی نداشته باشد اما با برگزاری رقابت‌ها در شهرستان‌ها هم نگاه خارجی‌ها به نظام عوض می‌شود هم ظرفیت‌های منطقه برجسته‌تر خواهد شد.

هاشمی گفت :میزبانی رقابت‌های بین‌المللی بسیار مهم است و وزارت ورزش و جوانان نسبت به این موضوع تاکید دارد.
وی افزود: تبریز ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد و می‌تواند در چندین رشته ورزشی میزبانی کند.

وزیر ورزش و جوانان از وجود سه هزار و ۴۲۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور خبر داد و گفت : عملیات اجرایی برخی از این پروژه‌ها از سال ۱۳۸۰ آغاز شده است.

هاشمی ادامه داد اولویت وزارت ورزش و جوانان اتمام پروژه‌هایی است که بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: یکی از طرح‌های وزارت ورزش برای اتمام این پروژه‌ها واگذاری آنها به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش است که در صورت اجرایی شدن آن ۳۵ درصد این پروژه‌ها قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: البته سیاست ما در مناطق محروم فرق دارد و خود دولت پیگیر اتمام این پروژه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۹۰ طرح از مجموع طرح‌های نیمه تمام ورزشی چمن مصنوعی هستند که ۲۵ مورد آن در آذربایجان شرقی است و با مجموع ۵۰ هزار میلیارد ریال قابل بهره‌برداری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha