یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عرفانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای اثرپذیری بیشتر احکام در جامعه و ترویج روحیه دینی در میان جوانان، باید آنها را با مسائل دینی آشنا و از روش های مطلوب در بیان احکام استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در همایش ویژه مبلّغان امین و طرح هجرت که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر بهره گیری بیشتر از فیوضات و برکات این ماه مبارک و ورود و آمادگی به ماه مبارک رمضان تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به نقش اثرگذار مبلغین در جامعه اسلامی بیان کرد: تبلیغ دین یک رسالت و شغل الهی است و مهمترین شرط تبلیغ این است که دغدغه مند باشیم و نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم، چنانچه همواره به دنبال فرصتی برای تبلیغ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: هیچ اصلاحی در جامعه اتفاق نمی افتد، جز با تبلیغ مناسب، بنابراین رسالت سنگینی به عهده ما و شما مبلغان است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: محتوای تبلیغی باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد، محتواهایی را که در اختیار شما قرار می‌گیرد به روز و از مثال‌های روز استفاده کنید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند بزرگترین مبلغ است که دین و کتاب و پیامبران خود را تبلیغ می‌کند، امروز نیز این توفیق و سعادت نصیب ما شده که به عنوان مبلغ می‌توانیم فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز تمام مشکلات ناشی از مشکلات اعتقادی است و اگر پایه‌های اعتقادی محکم باشد، بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و غیره رفع می‌شود.
وی اظهار کرد: مبلغان باید با مطالعه و تحقیق در منابر خود حضور پیدا کرده و نسبت به پاسخ سوالات مطرح شده از طرف مردم مسلط باشند و در نهایت بتوانند پاسخی قانع کننده و با ادله و برهان به مخاطب تحویل دهند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: مبلغان نقش زیادی در بالا بردن فرهنگ دینی و عمومی در جامعه دارند، لذا باید با حفظ جایگاه خود همانند طبیب در جامعه عمل کرده و التیام بخش دردهای معنوی مردم باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ خود به سراغ مردم می رفتند و ایشان همانند طبیب دوار بودند و مردم هم پای خطابه ایشان جمع می شدند.
دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد مبلغین باید جزئیات اسلام و قواعد دین را نیز برای مردم تشریح و تبیین نمایند، چرا که بسیاری از ناهنجاری های دینی و اجتماعی در جامعه به دلیل اطلاع نداشتن از جزئیات دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد:شما مبلغین باید با نیاز سنجی مخاطبان محتوای تبلیغی خود را مشخص نموده و با علم و آگاهی به آن موضوع برای تبلیغ اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: مهارت های مختلف و متعددی در عرصه تبلیغ و مدل های مختلفِ فعالیت های تبلیغی وجود دارد که مبلغین باید آن مهارت ها را کسب کنند و بتوانند آن ها را به کار گیرند و باید بتوانند با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارهای جدید در ارائه محتوا در عرصه تبلیغ فعال باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری به قدری متنوع و زیاد است که اگر یک طلبه و یک مبلغ ابزارها و تکنولوژی روز را نشناسد و نتواند به مسائل جدید همسو با تحولات مدرن در روشها، پاسخ گو باشد، موفقیت حداکثری به دست نخواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز باید مبلغان به این موضوع توجه داشته باشند که نیاز اصلی جامعه چه چیزی است و کدام یک از مباحث کمتر گفته شده، و به روشن گری آن ها بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی توجه به شبهات جاری در جامعه و بیان آن برای مردم را یکی دیگر از وظایف مبلغان بیان کرد و عنوان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و پیام رسان ها، شبهات اجتماعی، هزاران شبه اجتماعی ایجاد شده که مبلغان باید این شبهات را شناسایی کنند و با علم و آگاهی کافی برای مردم اطلاع رسانی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: مبلغ باید مطالب مورد نیاز تبلیغ برای هر منطقه ای را براساس آسیب های رایج در همان منطقه و راهکارهای برون رفت از آن را در اختیار داشته باشد چرا که در هر منطقه ای آسیب ها و مشکلات ویژه و خاص خودش را دارد ‌ایشان در پایان به مسئله مهم روز انتخابات و حضور حد اکثریت مردم پای صندوق های رای پرداخت و گفت امروز همه وظیفه سنگینی بر عهده داریم و آن روشن گری و تبیین و رساندن عموم مردم به منطق تصمیم گیری درست و بجاست تا بدینوسیله دین خود را به نظام اسلامی، شهدا ادا و لبیک به ندای امام امت و رهبر معظم را بدرستی و قوت بگوییم تا امنیت و پیشرفت و تعالی ملت و کشور در آینده نیز تامین گردد.

همایش ویژه مبلّغان امین و طرح هجرت در قزوین برگزار شد

همایش ویژه مبلّغان امین و طرح هجرت در قزوین برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha