دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایران روح پرور

فرمانده حوزه خواهران بسیج طلاب و روحانیون قم تصریح کرد: بی تقوایی و بی اخلاقیِ انتخاباتی موجب کاهش سرمایه اجتماعی در کشور می شود.

ایران روح‌پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص بایسته ها و الزامات فعالیت انتخاباتی اظهار کرد: حضرت آقا چند روز پیش در دیدار مردم آذربایجان توصیه های مهمی فرمودند که چند مورد از آن ها ناظر به لزوم رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی از سوی کاندیداها و هواداران آن ها است.

فرمانده حوزه خواهران بسیج طلاب قم افزود: ایشان به صراحت فرمودند "کسانی که در میدان وارد می‌شوند، از بددهنی و توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند" و از سوی دیگر نیز تأکید داشتند "در فضای مجازی به یکدیگر تهمت نزنید و اهانت نکنید. این کارها انتخابات را بی‌برکت می‌کند."

وی گفت: یکی از آفت های بی تقوایی و بی اخلاقی انتخاباتی این است که به تدریج از میزان اعتماد و امید مردم نسبت به مسئولان کاسته می شود و خروجی این مسأله، فرسایش سرمایه اجتماعی است که جبران آن واقعاً سخت و طاقت فرساست.

مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به فریضه جهاد تبیین باید ضمن تأکید بر لزوم رعایت نکات اخلاقی و شرعی در رقابت ها، شاخصه های مهم کاندیدای اصلح برای مردم و نسل جوان تشریح گردد.

وی با بیان این که افزایش مشارکت مردم در انتخابات، عامل ارتقای عزت و اقتدار نظام اسلامی است، گفت: انتخابات یکی از بهترین جلوه های مردم سالاری دینی است و لذا باید کاری کرد که این جلوه زیبا امسال نیز در این دوره از انتخابات مایه آبروی بیشتر مردم و کشور ما در سطح دنیا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha