دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:لازم است در دفاع از نظام اسلامی و ولایت وظیفه خودمان را تشخیص دهیم؛ شرکت کردن در انتخابات به تنهایی کافی نیست بلکه باید دیگران را هم برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز دوشنبه هفتم اسفندماه با حضور در مدرسه علمیه حکیم هاشم طهرانی واقع در خیابان۱۵ خرداد تهران در جمع طلاب این مدرسه علمیه ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت قطب عالم امکان امام عصر (عج) در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه طلبگی و شاگردی مکتب اهل بیت (ع )پرداخت و گفت: خدای متعال به ما انسان‌ها نعمت‌های مختلفی داده است و در قرآن کریم نیز تصریح فرموده که" وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِیمٌ" به این معنا که ما هرگز نمی‌توانیم این نعمت‌ها را به شمارش درآوریم.

وی افزود: نعمت‌های خداوند متعال انواع و اقسامی دارد، گاهی برخی از این نعمت‌ها اهمیتش از هزاران نعمت دیگر بیشتر است، برخی نعمت‌ها ظاهرش یک نعمت است اما در واقع ده‌ها نعمت است؛ بعد از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نعمت سربازی حضرت بقیه الله عج بسیار ارزش و مهم است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت: همانطور که خود حضرت بقیه الله وجودشان برای ما قابل تصور نیست؛ الطاف آن حضرت به ما نیز فوق تصور است، این طلبه شدن لطفی است از طرف خدای متعال و عنایت حضرت بقیه الله عج، انسان وقتی عظمت یک نعمت را درک کند طبعا تعاملش با آن نعمت نیز متفاوت می‌شود؛ اگر ما طلبه شدیم خود حضرت بقیه الله عج عنایت داشته است؛ اگر این را باور کردیم بسیار متفاوت می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اگر این نعمت را باور کردیم شکر قلبی نعمت را بجا آورده ایم؛ باید هر روز ابتدا سر به سجده بگذاریم و شکر این نعمت بزرگ را بجا آوریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شکر عملی نعمت‌ها نیز بسیار مهم است، شکر عملی به این است که ما بیشترین استفاده عملی از این نعمت ببریم تا هم معرفتمان به صاحب این نعمت افزایش پیدا کند و هم محبتمان بیشتر شود.

آیت الله رجبی خاطرنشان ساخت: ما معمولا وقتی کاری یا مشکلی چیزی داریم به سراغ آن حضرت می‌رویم و این کار بسیار کم است چون در این صورت ما حضرت را برای خودمان خواسته ایم اما بالاتر از این کار و حتی دیدار آن حضرت این است که ما بتوانیم رضایت ایشان را کسب کنیم.

وی گفت: اولین کار مهمی که باید انجام دهیم این است که با فکر و تامل فراوان وظیفه مان را درست تشخیص دهیم؛ به گفته مرحوم آیت الله مصباح یزدی امروز ما بین واجب و غیر واجب نیستیم بلکه بین واجب‌ها هستیم و لازم است اوجب را تشخیص داده و آن را انجام دهیم.

آیت الله رجبی گفت: ما که طلبه شدیم اول وظیفه ای که داریم این است که همین کتب و دروس حوزه را با جدیت کامل بخوانیم و با هیچ توجیهی بحث و درس را رها نکنیم؛ نباید لحظه ای از وقت خود را رها کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما در کنار همه وظایف حوزوی خود وظایف اجتماعی و سیاسی نیز داریم تاکید کرد: وظیفه ماست که هرجا نظام اسلامی لازم داشت پای کار برویم و در صحنه خدمت حاضر شویم و جمع این کارها در گرو برنامه ریزی درست است.

آیت الله رجبی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات و لزوم ترغیب مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و ابراز داشت: امسال اولین بار بود که رهبری معظم انقلاب از چند ماه قبل اهمیت انتخابات را مطرح کردند و حکیمانه بر آن تاکید کردند.

وی افزود: دشمن برای این انتخابات برنامه ریزی دارد، او می‌خواهد شکست بزرگ خود در طوفان الاقصی را جبران کند چرا که خوب فهمیده که جبهه مقاومت را ایران اسلامی به وجود آورده است پس طبیعی هست که به اینجا ضربه بزند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت: دشمن برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد، اول کار او جدا کردن مردم از نظام از طرق مختلف از جمله فضای مجازیست چرا که این نظام با تکیه بر لطف الهی و مردم همواره توانسته است پیروز شود؛ مومنین اگر پای کار نبودند این نظام اسلامی سرپا نمی‌ماند.

وی گفت: دشمنان خوب فهمیده اند که اگر مردم کناره گیری کنند و تردید پیدا کنند می‌توانند ضربه بزنند لذا ما وظیفه اجتماعی داریم که مردم را پای این نظام نگه داریم و به آنان معرفت بیشتر دهیم.

آیت الله رجبی خاطرنشان ساخت: انتخابات از همه عرصه‌های حضور اهمیت بیشتری دارد، اینکه رهبری معظم انقلاب بر حضور حداکثری مردم تاکید دارند بی جهت نیست چرا که این انتخابات از نظر داخلی و بین المللی نقش مهمی دارد.

استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: لازم است در دفاع از نظام اسلامی و ولایت وظیفه خودمان را تشخیص دهیم؛ شرکت کردن در انتخابات به تنهایی کافی نیست بلکه باید دیگران را هم برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم.

عضو شورای عالی حوزه دز پایان گفت:لازم است در دفاع از نظام اسلامی و ولایت وظیفه خودمان را تشخیص دهیم؛ شرکت کردن در انتخابات به تنهایی کافی نیست بلکه باید دیگران را هم برای انتخابات تشویق کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha