یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار با حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی و رییس اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانم شریفی در این دیدار پس از عرض تبریک اعیاد شعبانیه، ضمن دعوت از حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی برای حضور در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران، در عرصه ملی و بین المللی پرداخت و درباره مدارس علمیه و مراکز مختلف، دانش آموختگان، طلاب بین الملل، کانون‌های استانی و غیره توضیحاتی ارائه داد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به فعالیت‌های این معاونت اشاره کرد و با اشاره به فعالیت‌های اداره قرآن و حدیث، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه این اداره، تربیت مبلغ قرآنی هست.

در ادامه، خانم زهرا بهجت پور، رییس اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در مباحث قرآنی بیان کرد و گزارشی از تعداد طلاب حافظ، فعالان قرآنی، اساتید قرآنی، فعالیت‌های اداره، اهم طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی و حدیثی و دیگر فعالیت‌های قرآنی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ارائه داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی در این دیدار، با تبریک مجدد اعیاد شعبانیه، ضمن ابراز خرسندی از جایگاه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در حوزه زن و خانواده در جهان اسلام، عنوان کرد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و تربیت‌کننده نیم دیگر جامعه هستند و جایگاه خاصی در اسلام برای زنان وجود دارد، اما دشمن به دنبال تخریب اسلام و انقلاب اسلامی در توجه به زنان است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران تصریح کرد: نقش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در این عرصه، نقشی کلیدی و خاص در تربیت زنان در جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: باید بدانیم امکانات ما کم نیست، اما دشمن سعی می‌کند ما را به حاشیه بکشاند، بنابراین ما باید از فرصت‌های در اختیار استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی بیان داشت: ما باید هنگام کار تعهد، تخصص، نظم و مدیریت داشته باشیم؛ شما کارهای بسیار مهمی می‌توانید انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی امکانات زیادی وجود دارد که ریشه اش به اسلام بر می‌گردد. به این مسئله فکر کنید که برای مکتب اسلام چه کاری می‌توانید انجام دهید.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تصریح بر اینکه کار را برای رضای خدا انجام دهیم، گفت: به هر میزان، خدا را در کارهای خود شریک کنید، در آن کار موفقیت به دست می‌آورید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha