دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه‌ دیر گفت: مردم با حضور پای صندوق های رای چشم طمع دشمن را کور می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر در خطبه های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت دهه تکریم و تعظیم مساجد، اظهار داشت: مساجد تنها محل نماز خواندن نیست، بلکه نماد اصلی تمدن اسلامی و کانون فعالیت های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و محل پرورش انسان های مومن و سنگر دفاع از دین و ارزش های اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه بابد مساجد را به جایگاه اصلی‌شان بازگردانیم، افزود: بسیاری از مساجد به دلیل نبود امام جماعت خلوت شده است؛ منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی خلوت شدن مساجد است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: علاوه بر نظافت و بهداشت مساجد، برنامه هایی که در ماه رمضان در مساجد برگزار می شود با محوریت قرآن باشد و علاوه بر بیان احکام و مسائل معرفتی، تفسیر قرآن نیز برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط مسجد تراز در دسترس بودن آن است، عنوان کرد: در هر شهر حداقل یک یا دو مسجد در طول شبانه روز باز باشند تا افراد بتوانند از این مکان های دینی استفاده کنند؛ از طرفی با توجه به نزدیک‌ شدن به ایام نوروز مساجد این آمادگی داشته باشند.

امام جمعه دیر ابراز کرد: مساجد باید محله محور و محلات نیز مسجد محور شوند و اهالی محله در مسجد حضور پیدا کنند و امام جماعت مسجد نیز امام محله باشد و با پیگیری مسائل محله مردم را به مسجد جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و قدردانی از مردم و مجریان و ناظران و کاندیداها و طرفدارانشان که تنور انتخابات را گرم کردند، گفت: مردم با حضور پای صندوق های رای چشم طمع دشمن را کور می کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در نظام اسلامی آسان به دست‌ نیامده است، افزود: این صندوق رای حاصل مجاهدت و فداکاری طولانی مدت این ملت است و باید قدر این را بدانیم که می توانیم سرنوشت خود را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر حضور پرشور پای صندوق های رای، عنوان کرد: حضور مردم در صحنه معجزه‌آفرین است و دشمنان ما و قدرت‌های بیگانه هم دیده‌اند و دلیل بیمناکی آنها این است که نقش تعیین کننده مردم را در گذشته دیده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی است، تاکید کرد: قدرت ملی امنیت ملی را رقم می زند که برون آن چیزی وجود نخواهد داشت؛ دستاورد انتخابات قوی و پرشور، انتخاب افراد قوی و مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است، بیان کرد: هیات های نظارت نظارت اجرایی از رای مردم پاسداری کنند.

امام جمعه دیر با قدردانی از سلام سینای کشور بویژه مرکز بوشهر که بصورت زنده برگزاری انتخابات را منعکس می کنند، عنوان کرد: دستگاه های برگزار کننده انتخابات هم با نظارت خود سعی کنند هم برگزاری انتخابات سالم باشد و در شمارش آرا دقت شود که حق کسی ضایع نشود.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات، گفت: اگر نامزدها اعتراضی دارند در چارچوب قانون پیگیری کنند و بهانه به دست دشمن ندهند و از امروز و فردا رقابت ها به رفاقت تبدیل شود و توصیه می کنیم مسائلی که در این ایام پیش آمده در روزهای بعد کنار گذاشته شود و با وحدت کلمه کارها به پیش رود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: نامزدها بعد از اعلام نتایج انتخابات به قانون تمکین کنند و اگر بازهم اعتراضی هست قانونی پیگیری کنند و باعث درگیری و تشویش اذهان عمومی نشوند.

وی درباره سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری خاطرنشان کرد: افراد به قدر توان خود در راستای کمک به نیازمندان گام بردارند.

حجت الاسلام حسینی درباره روز درختکاری، ابراز کرد: نقش درختان و جنگل ها در زندگی انسان و محیط زیست و اقتصاد تاثیرگذار است، بنابراین در کاشت درختان تلاش کنیم که طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در همین راستا است.

امام جمعه دیر گفت: نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه متاسفانه همچنان ادامه دارد و سازمان های مدافع حقوق بشر و مجامع بین المللی مثل گذشته فقط اظهار تاسف می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha