شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برنامه پنج ساله

حوزه/ نشست معاونان مالی مدارس علمیه خواهران گلستان در مدیریت این استان برگزار گردید و نکاتی پیرامون برنامه پنج‌ساله و لزوم برنامه‌ریزی دقیق و ارائه بودجه مناسب حول آن بیان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جمع معاونان مالی مدارس علمیه خواهران گلستان پیرامون اهمّیت، ضرورت و فوائد برنامه‌ریزی در اسلام سخن گفت و بیان کرد: در عصر ارتباطات و پیشرفت‌های شگرف برای کسب علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی و انجام هرگونه فعالیتی، انسان نیاز به برنامه‌ریزی و تنظیم اوقات دارد؛ اسلام نیز به عنوان کاملترین دین الهی که برای بشریت آمده، بر این مسئله تأکید دارد.

وی در بیان دلایل ضرورت برنامه‌ریزی در منابع اسلامی به روایاتی اشاره کرد و گفت: عمر و زمان به سرعت در حال گذشت است و به هیچ طریقی نمی‌توان آن را برگرداند و از دست دادن آن قابل جبران نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، مدیریت زمان را نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی دانست و گفت: برنامه‌ریزی صحیح و درست فوایدی دارد، زیرا بوسیله آن، اولویت های کاری مشخص می‌شود؛ در شرع اسلام نیز در تزاحم کارها، انجام و تقدم اهم توصیه شده است.

خانم واعظ با بیان دیگر فوائد برنامه‌ریزی، در ادامه به نکاتی پیرامون برنامه پنج‌ساله و لزوم برنامه‌ریزی دقیق و ارائه بودجه مناسب حول آن پرداخت و گفت: مدیریت‌های استانی مسئول بررسی و تأیید برنامه‌های ارسالی واحدهای علمی-تربیتی هستند که لازم است برنامه‌های پیشنهادی ۱۴۰۳ در راستای تحقق برنامه پنج‌ساله و با توجه به سیاست‌های ارسالی از سوی معاونت‌ها و مجموعه‌های مرکز تنظیم، تدوین، بررسی و تأیید شود.

وی در پایان ضمن بیان نکاتی در ارسال به موقع طرح‌ها گفت: برنامه و بودجه پیشنهادی اعم از بودجه بر و بدون بودجه، در کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت هر استان بررسی، تأیید و مصوب می‌شود.

در ادامه این نشست، خانم مهدیه محمدی مسئول ساماندهی و نظارت و خانم منیژه ترابی امین مالی استان به بیان سخنان خود پرداختند و نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha