یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سردار غیب پرور

حوزه/ یادواره شهدای تخریب استان بوشهر با محوریت «سردار شهید خلیل فردوسی» از شهدای یگان تخریب جنگ تحمیلی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، یادواره شهدای تخریب استان بوشهر شامگاه شنبه با محوریت «سردار شهید خلیل فردوسی» از شهدای یگان تخریب جنگ تحمیلی استان بوشهر با حضور مادر و خانواده شهید، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع)، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان، جمع کثیری از دانشجویان، دانش آموزان و دانشگاهیان استان بوشهر و حضور چشمگیر مردم بوشهر برگزار شد.

سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این برنامه گفت: دو شهید والامقام به نام‌های شهید محسن چکاه و شهید قاسم احمدی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در این دانشگاه تحصیل می‌کردند که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو فردوسی، برادر شهید خلیل فردوسی که خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد نیز در یادواره شهدای تخریب استان بوشهر اظهار کرد: آنچه باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت برگزاری این یادواره برود، زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه، ذهن نسل جوان و به ویژه در میان قشر مهم و اثرگذار کشور یعنی دانشجویان است.

حجت الاسلام فردوسی افزود: وقتی این کار را آغاز کردیم یک همدلی مثال زدنی میان تمام بخش ها و نهادهای مربوط به وجود آمد که خوشبختانه به لطف پروردگار توانستیم این یادواره را با همراهی همدیگر برگزار کنیم.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه سردار غیب پرور، خود بانی و آغازگر برگزاری یادواره شهید خلیل فردوسی بود، عنوان کرد: سردار غیب‌پرور به عنوان همرزم این شهید تأکید ویژه‌ای بر برگزاری این یادواره داشتند که این دغدغه‌مندی قابل تقدیر است.

سردار غلامحسین غیب پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) که به عنوان مهمان ویژه در این یادواره حضور داشت، اظهار کرد: این یادواره باید خیلی پیش از این برگزار می شد، طولانی شدن برگزاری بزرگداشت شهید فردوسی، خود نشان دهنده مظلومیت شهید خلیل فردوسی و شهدای انقلاب اسلامی است.

سردار غیب پرور با تشریح عملیات بدر و چگونگی شهید شدن شهید فردوسی، گفت: شهید فردوسی نیرویی بسیار زبده و هوشیار و با تجربه در واحد تخریب به شمار می آمد. در آن روز با توجه هجوم بیش از اندازه تانک ها و نفربرها و تجهیزات نظامی رژیم بعث، غوغایی در میدان رزم برپا بود. شهید خلیل در آن زمان، دیگر تخریب چی نبود بلکه هر کاری که در توان داشت برای دفاع از کشور، همرزمان و عملیات انجام می داد. در این گیر و دار بود که تیری به پیشانی شهید اصابت کرد و بر زمین افتاد. من وقتی آن صحنه را دیدیم، گفتم خلیل بلند شو و به عقب برگرد و گرنه در اینجا خواهی ماند.

وی گفت: شهید از جا بلند شد و با صورت و محاسنی غرق خون، به عقب برگشت. شدت حمله دشمن بسیار بود و باقی نیروها نیز عقب نشینی کردند. در حین عقب نشینی، دیدم که شهید فردوسی، رو به قبله و بی شک مهدی گویان جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیکر شهید قریب به ۸ سال بر جا ماند تا پس از این مدت به شهر و دیار خود و چشمان منتظر مادرش بازگشت.

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه نباید این نکته را فراموش کنیم که برای این انقلاب هزاران هزار جوان جان خود را فدا کرده‌اند، اظهار کرد: باید از خودمان بپرسیم این جوانان چرا باید روستای خود را ترک کنند به جایی بروند که نه تاحالا رفته‌اند و نه آنجا را می‌شناسند.

وی افزود: اگر در وصیت‌نامه‌ شهدا نگاه کنیم می توانیم به جواب این سؤال برسیم و دلیلی که شهدا برای پذیرفتن این سختی‌ها داشتند، اسلام بود. شهدا برای اسلام رفتند و جنگیدند تا انقلاب زنده بماند.

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) افزود: انقلاب اسلامی خیلی مظلوم است چرا که به واسطه وجود این همه کار و تلاش و پیشرفت امپراطوری رسانه‌ای غرب، نمی‌گذارند شیرینی این پیشرفت‌ها به کام مردم بنشیند.

غیب پرور تأکید کرد: ما مدیون دلاور مردی‌های شهید خلیل فردوسی‌ و امثال این شهید هستیم، باید در خاکریز انقلاب اسلامی مردانه بمانیم و حتی اگر لازم شد باید هزینه آن را پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha