دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدي مقامي

حوزه/ مشاور شهردار مشهد مقدس در امور روحانیت با بیان این که می بایست ظرفیت های قرانی، سالانه در قالب نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان قرار گیرد، گفت: نمایشگاه قرآن جلوه ای از مجموعه فعالیت های قرآنی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مقامی، مشاور شهردار مشهد در امور دینی و روحانیت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس گفت: خرسندیم که حوزه علمیه خراسان هر سال با شور و نشاط مضاعفی در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا می کند.

وی با بیان این که قرآن کتابی نه مختص به شیعیان و مسلمانان بلکه ناظر به همه جامعه بشری است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که همه مردم می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند و در صراط مستقیم و مسیر حق هدایت شوند.

مشاور شهردار مشهد مقدس در امور روحانیت با بیان این که می بایست ظرفیت های قرانی را سالانه در قالب نمایشگاه قران به معرض دید مجموعه علاقه مندان قرار داد تا هرکس به حسب ظرفیت و نیاز از این خوان کرامت قرآن بهره بردارد، خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآن جلوه ای از مجموعه فعالیت های قرآنی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی ادامه داد: مجموعه سازمان ها، مجموعه های مردمی، نهادهای فرهنگی، نهادهای حوزوی و ... در چنین نمایشگاه های ارزشمندی، ظرفیت های قرآنی خود را به عرصه بازدید و ملاحظه عمومی می آورند تا مردم بتوانند هدایتگری داشته باشند واز ظرفیت های موجود استفاده لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که چند سالی است حوزه علمیه خراسان به صورت جدی در نمایشگاه های بین المللی قرآن و عترت حضور دارد و ظرفیت های نهادهای حوزوی را به معرض نمایش می گذارد، اظهار کرد: ظرفیت متنوع و متراکم حوزه ظرفیت بی نظیری در بین مجموعه های قرانی کشور است، از جمله اینکه برای مخاطبین مختلف سنی، از کودکان تا بزرگسالان و در عرصه های مختلف از روخوانی و روانخوانی تا حفظ و قرائت، هنرهای قرآنی و ... برنامه دارد.

مشاور شهردار مشهد مقدس در امور روحانیت ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، خواست تا با فعالیت های قرآنی حوزه نیز آشنا شده و فرزندان خود را نیز با این فضا مانوس نمایند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha