شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ائتلاف فتح عراق

حوزه/ محمود الحیانی، تلاش برای ایجاد اقلیم سنی نشین در استان الانبار را شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمود الحیانی عضو ائتلاف الفتح عراق، تلاش برای ایجاد اقلیم سنی نشین در استان الانبار را شکست خورده توصیف کرد و تاکید کرد که تجربه حاکمیت خانواده ها در اقلیم کردستان، بهترین گواه بر شکست ایده اقلیم ها در عراق است.

الحیانی در گفت و گو با المعلومه با بیان اینکه اقلیم کردستان پس از پایان مأموریت کمیسیون، پارلمان و دادگاه فاقد نهادهای رسمی است، اشاره کرد: تشدید مشکلات بدون چاره اندیشی از سوی دولت اقلیم کردستان به بحران حقوق کارمندان و اختلاف بر سر توزیع ثروت دامن زد.

‏ وی با اشاره به اینکه مردم اهل سنت در مقابل تلاش برای اقلیم‌سازی و ترویج حاکمیت خانواده ها با ایجاد اقلیم می‌ایستند، گفت: حزب "تقدم" و برخی از رهبران اهل سنت هر از چند گاهی سعی می‌کنند این موضوع را مطرح کنند.

وی افزود: بیشتر نیروهای سیاسی نوظهور و سنتی دیگر، مخالف پروژه‌های اقلیم‌سازی حزب "تقدم" هستند و تجربه حکومت خانواده در اقلیم کردستان بهترین گواه بر عدم موفقیت ایده اقلیم ها در عراق است.

شایان ذکر است که بسیاری از محافل سیاسی و مردمی اهل سنت از اقداماتی که این روزها برای درخواست ایجاد اقلیم سنی نشین از برخی از سران قبایل انجام شده است که به گفته ناظران توسط محمد الحلبوسی رئیس اخراجی مجلس نمایندگان اداره می شود، انتقاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha