جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نامه سرگشاده

حوزه/ روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردند: شخصاً و مستقیم و با قید فوریت نسبت‌ به حل کامل مسأله جاده کمربندی یاسوج، ورود کرده و اقدام عاجل و فوق‌العاده را تدبیر و اِعمال نمائید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، در پی حادثه‌های دلخراش کمربندی یاسوج به اصفهان خاصه در محدوده چنارستان و اکیداً در هفته که گذشت طی ۲۴ ساعت ۲۳ نفر کشته و زخمی در جاده کمربندی رخ داد به همین منظور جمعی از روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشتند.

در متن این نامه آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر مهرداد بذرپاش

وزیر خدوم مسکن، راه و شهرسازی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و تبریک پیشاپیش سال نو،

مستحضرید که جاده کمربندی یاسوج به استان‌های جنوبی یکی و شاید حادثه‌خیزترین نقطه جاده‌ای کشور باشد.

ما جمع کثیری از روحانیون استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ساکن یاسوج، معمولاً وقتی دعوت می‌شویم برای اقامه نماز میت، اولین گزینه متبادر به ذهن‌مان؛ فوتی ناشی از تصادف در کمربندی یاسوج است!

فراوانی فوتی‌ها، مصدومین و مجروحین قطع عضو و دل‌خراشی صحنه‌های تصادفات به‌گونه‌ای است که این چند کیلومتر، تبدیل شده‌است به مصداقی از مجمع‌المصائب و مطالبه عمومی مردم؛ به ویژه مسافران و شهروندان مظلوم یاسوجی که شوربختانه نماد و نمودی شده است از تصور! ضعف ناکارآمدی در حوزه راه‌سازی!

هرچند در این استان، حتی یک متر، آزادراه و بزرگ‌راه وجود ندارد اما نیک می‌دانیم که راه و تونل‌سازی در استان صعب‌العبور ما واضح‌ترین جلوه از جَلَوات کارآمدی حداکثری نظام، توسعه و آبادانی مناطق محروم است که مع‌الأسف حوادث فراوان، وحشتناک و مستمر کمربندی یاسوج، همه‌چیز را در کام‌ها تلخ و تحت‌الشعاع خود قرارداده است.

ما روحانیون استان از حضرت‌عالی به‌عنوان؛ بسیحی، یادگار شهید، و وزیری خدوم، جهادی و در تراز انقلاب، تقاضامندیم؛ شخصاً و مستقیم و با قید فوریت نسبت‌ به حل کامل مسأله جاده کمربندی یاسوج، ورود کرده و اقدام عاجل و فوق‌العاده را تدبیر و اِعمال نمائید.

ان‌شاءالله که بهار ۱۴۰۳ شاهد تحقق کامل این مطالبه عمومی و فوری باشیم.

جمعی از روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha