شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست شورای اداری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: پالایش روح و روان، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است و این کار با خودسازی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ روز گذشته در آخرین جلسه شورای اداری کارکنان مدیریت استان گلستان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در روایات و آیات بی‌شماری از فواید روزه‌داری و تأثیر آن بر روح و جسم انسان سخن به میان آمده است.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون روزه و روزه‌داری، گفت: روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، پیامبر اکرم(ص) در این‌باره می‌فرمایند: «روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را علاوه بر این دو، مابقی برای کارها و سخنان زشت که روزه را بی‌اثر می‌کند قرار داده، چه اندکند روزه‌داران و چه بسیارند کسانی که گرسنگی می‌کشند». (الکافی، جلد ۴، ص ۸۷)

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان خاطرنشان کرد: پالایش روح و روان، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است و این کار با خودسازی آغاز می‌شود، وقتی که انسان خود را شناخت و امیال و آرزوها و اهداف زندگی خود را درک کرد، بهتر می‌تواند از آن برای یک زندگی توأم با ارزش‌های الهی و انسانی بهره ببرد.

حسینی واعظ، روزه‌گرفتن را تمرین استقامت در کنار مرور قدرت ایمان دانست و ماه مبارک رمضان را ماه دستگیری از مستمندان، فقیران و درماندگان خواند و یادآور شد: انفاق در راه خداوند و در تمام ایام سال، دارای پاداش و ثواب است، اما در ماه مبارک رمضان فضیلت بیشتری دارد که مورد تأکید و توصیه اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که پیامبر گرامی اسلام یکی از نام‌های ماه مبارک رمضان را «شهر المواساه» یعنی ماه همدردی نامیده‌اند، گفت: حضرت، مردم را به حمایت و دستگیری از فقیران و مستمندان فرا خواندند.

وی به ایتام آل محمد(ص) اشاره کرد و توضیح داد: ایتام بر دو قسمند، یتیم‌های ظاهری و معمولی که پدر یا مادر یا هر دوی آنها را از دست داده‌اند و یتیم‌های معنوی که از آنها به «ایتام آل محمّد(ص)» تعبیر شده و از محضر امام بهره نبرده‌اند.

حسینی واعظ اظهار کرد: امام به منزله پدر است و کسی که دستش از دامان پدر کوتاه باشد، یتیم است، سرپرستی و کفالت این یتیمان نیز بر عهده علما و دانشمندان دینی است، آنان در طول تاریخ غیبت حضرت ولی عصر(عج)، ایتام آل محمّد را حمایت کرده و در مقابل شبهات دشمن از آنها دفاع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بدون شک، کسانی که سرپرستی این یتیمان را بر عهده دارند، مقامی بسیار رفیع دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه خدمت به طلاب حوزه‌های علمیه خواهران یک توفیق است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با راهبری درست و صحیح به هدف مدنظر قرآن و اهل‌بیت(ع) دست یابیم.

حسینی واعظ، از تلاش‌ها و خدمات همکاران خود در مدیریت استان و مسئولان مدارس علمیه استان قدردانی کرد و یادآور شد: سال۱۴۰۲ با تمام فراز و نشیب‌ها، رو به پایان است و همکاران استان در تمام مشکلات همراه بودند تا در مسیر خدمت به دین انجام وظیفه کنند که ان‌شاءالله مقبول حضرت حق قرار گیرد.

وی ابراز کرد: از خداوند درخواست می‌کنیم که در تمام امورات و مراحل خدمت، با سعه صدر بیشتری در کنار هم باشیم تا در صورت وجود نقص‌ها، با هم‌اندیشی برطرف شود و بتوان به جامعه انسانی خدمت بهتری ارائه داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha