یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ویژه برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی

حوزه / از بامداد اولین روز از سال ۱۴۰۳ تا لحظه تحویل سال بیش از دو میلیون نفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) صحن پیامبر اعظم (ص) در بامداد اولین روز سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲ بامداد میزبان بیش از دو میلیون زائر و مجاور تا لحظه تحویل سال نو بود.

مراسم بهار در بهار ویژه‌برنامه آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن کریم، تبریک سال نو مناطق مختلف با گویش‌ها و لهجه‌های مختلف آغاز شد.

سیستان و بلوچستان، لرستان و آذربایجان ازجمله اقوامی بودند که با گویش محلی سال جدید را به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) و مردم ایران تبریک گفتند.

اجرای گروه‌های سرود مختلف ازجمله محمد رسول‌الله (ص) و گلدسته‌های حرم مطهر پیرامون حضرت رضا (ع)، ماه مبارک رمضان و برای ایران اسلامی شعر سرودند.

قرائت دعای سحر و در ادامه اجرای اذان گروهی توسط جمعی از نوجوانان و جوانان قرآنی برگزار شد.

موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه هوا و فضا در جهان

در بخشی از این مراسم سید احمد حسینی مونس سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک سال جدید از موفقیت‌های که در سال گذشته در بخش هوا و فضا کشور داشته است اشاره کرد و اظهار داشت: در ۸ بهمن سال ۱۴۰۲ ماهواره‌بر سیمرغ که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته‌شده است، ماهواره مهدا و دو نانو ماهواره کیهان ۲ و ‌هاتف ۱ را از پایگاه امام خمینی (ره) با موفقیت در مدار بیضوی با ارتفاع کمینه ۴۵۰ کیلومتر و ارتفاع بیشینه ۱۱۰۰ کیلومتری پرتاب کرد.

وی بابیان اینکه این سه ماهواره با موفقیت در مدار قرارگرفته‌اند و ماهواره مهدا تا ۱۵ سال در فضا خواهد ماند اضافه کرد: این ماهواره با بیش از ۱۵ هزار قطعه ساخته‌شده است، هر سه ماهواره توسط نخبگان ایرانی با امکانات و استعدادهای بومی در داخل دانشگاه‌های ایران ساخته‌شده است.

در این مراسم از فرزند مرحوم ندافی پور تقدیر شد و انگشتر و تکه‌ای از فرش‌های متبرک حرم مطهر رضوی به ایشان از سوی آستان قدس رضوی اهدا گردید. نام ماهواره مهدا از روی نام دختر خردسال مرحوم ندافی پور مدیر گروه انتخاب‌شده است.

حضرت خدیجه الگوی روشن در عرصه اقتصادی هستند

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در ادامه این مراسم با اشاره به توجه و تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به مسئله اقتصادی گفت: در زندگی کار و پشتکار داشته باشید، با توجه وضعیت اقتصادی موجود رعایت حال مردم را بکنید.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) یک الگوی بسیار روشن در عرصه اقتصادی است، افزود: حضرت خدیجه (س) یک شخصیت بی‌نظیر در کل خلقت است از شأن ایشان نباید غفلت کرد.

این کارشناس مذهبی حضرت خدیجه را پناه اسلام بیان کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت خدیجه می‌فرمایند؛ وزیر است او کسی است که حضرت رسول را تصدیق می‌کند، شخصی است حضرت خدیجه بی‌نظیر است.

وی در ادامه به خطاب به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) توسل به حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) در زندگی فردی و اجتماعی مهم دانست و ادامه داد: برای امام حسین (ع) هزینه کنید در محرم و صفر نذری داشته باشید برکت بزرگی در زندگی دارد.

با اقامه نماز صبح به امامت استاد تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی بخش دوم ویژه‌برنامه بهار در بهار در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

شعرخوانی صابر خراسانی، اجرای سرود و قرائت دعای توسل توسط مهدی رسولی از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در آغاز سال جدید بود.

مهدی رسولی در پایان قرائت دعای توسل، دعای آغاز سال جدید را قرائت کرد و مردم در زیر قطرات باران رحمت الهی و دعای برای ظهور حضرت مهدی (عج) سال جدید را آغاز کردند.

پایان‌بخش این مراسم پخش پیام مقام معظم رهبری بود امام خامنه‌ای با توجه به اهمیت رشد اقتصادی در کشور، سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم  اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha