شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: دشمنان با تخریب و اهانت به رهبری، رئیس جمهور و ارگانهای انقلابی به خیال خامشان می خواهند مسئولین را چشم مردم بیاندازند و در استانها هم یک جور دیگر و در شهرستانها هم به نحوی متفاوت عمل می کنند، و مسئولان ذی ربط باید به این موضوع رسیدگی کرده و جلوی این بی اخلاقی ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با تبریک سال نو و نامگذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری که در سخنرانی نوروزی بر آن تاکید داشتند؛ قدم برداشته و شعار سال را عملیاتی کنند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل نجات‌دهنده جامعه در مقاطع حساس اجتماعی اخلاق‌مداری است، افزود: راز این‌که اسلام، تأکیدات فراوانی بر روی اخلاق‌مداری در جامعه دارد این است که اخلاق‌مداری و پایبندی به اصول اخلاقی، جامعه را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون می کند و هر میزان در جامعه توجه به اخلاق کمرنگ شود معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیشتری بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه دور شدن از اخلاق، مشکلات و نابسامانی‌های زیادی را به همراه دارد، تصریح کرد: هرچند قوانین بازدارندگی زیادی در پیشگیری از جرم داشته باشند، اما به تنهایی کارساز نیستند و بدون توجه جامعه به اخلاق نمی‌توان چهار رکن یک جامعه تراز یعنی امنیت، سلامت، آرامش و نشاط را به طور کامل تضمین کرد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه متاسفانه امروزه این بی اخلاقی ها در فضای مجازی خود را به نمایش گذاشته است، افزود: این روزها فضای جامعه اسلامی به ویروس شایعه‌افکنی و اتهام‌زنی و مهم‌تر از همه، انتشار بی‌محابای اخبار تأییدنشده و بدون منبع و بدتر از آن قضاوت‌های عجولانه و مسابقه‌ اظهارنظرها و مواضع شتابزده برای عقب نماندن از فضای ایجاد شده است و این بیماری که فضای مجازی در انتشار و همه‌گیری آن نقش عمده‌ای دارد، هرازچندگاهی بیش از گذشته بروز و ظهور یافته و روح و روان جامعه را رنجور می‌سازد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه فضاسازی‌های به‌وجود آمده قبل از انتخابات با پایان انتخابات به شکل دیگری ادامه یافته است، گفت: بااندکی توجه معلوم می‌شود هدف اصلی این حجم از حملات گسترده، ارزشهای اصلی مانند؛ امر به معروف ونهی از منکر، عفاف و حجاب، مهدویت، ولایت فقیه، نمازجمعه، حوزه علمیه و روحانیت است.

وی ادامه داد: اخیرا شاهد هجمه‌های ناجوانمردانه به ارزش‌ها، آرمان‌ها، نمادهای دینی ، انقلابی و دولتی در تمام کشور، استانها، شهرستانها، شهرها و حتی روستاها هستیم که این کار پازلی از پازلهای استکبار و صهیونیسم در ضربه زدن به نظام اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی تاکدی کرد: دشمنان با تخریب و اهانت به رهبری، رئیس جمهور و ارگانهای انقلابی به خیال خامشان می خواهند مسئولین را چشم مردم بیاندازند و در استانها هم یک جور دیگر و در شهرستانها هم به نحوی متفاوت عمل می کنند، و مسئولان ذی ربط باید به این موضوع رسیدگی کرده و جلوی این بی اخلاقی ها را بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha