یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: شهرستان دشتی زمینه ها و ظرفیت های خوبی در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان در واقع ما میهمان و سر سفره قرآن هستیم لذا باید خرد و کلان برنامه زندگی ما بر محور قرآن باشد.

خطیب جمعه خورموج گفت: به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در پاسخ به سوال امیرالمومنین علی (ع) برترین عمل و الصلوه اعمال در این ماه این است که انسان نافرمانی پروردگار را خط قرمز حساب کند و مرتکب حرام الهی نشود.

وی با تبریک سالروز تولد امام حسن(ع) اظهار داشت: روز ولادت ایشان آغاز هفته اکرام است و مردم خوب است با الگوبرداری از خلق کریمانه ایشان در طرح اکرام و ایتام و احسان شرکت کنند.

حجت الاسلام زاهددوست بیان داشت: اکرام و احسان و بخشش و انفاق در این ماه جمع کردن توشه آخرت است و امام حسن (ع) به علت اکرام و خلق کریمانه ای که داشتند به کریم اهل بیت معروف شدند.

امام جمعه خورموج با یادآوری برخی اتفاقات سال گذشته خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ با همه فرازها ها و فرودها و تلخی ها و شیرینی ها به پایان رسید. ترور جمعی زیادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان و حادثه غمبار غزه جز تلخ ترین حوادث سال گذشته بود. در صحنه نسل کشی در غزه تا امروز بیش از ۳۱ هزار نفر شهید و دهها هزار نفر مجروح شدند.

وی افزود: در این صحنه مردم غزه عزت، استقامت و ایمان را برای مردم دنیا ترجمه کردند و روسیاهی و ننگ ابدی برای سازمان های جهانی و سران کشورهای عربی و حتی برخی کشورهای اسلامی ماند.

حجت الاسلام زاهددوست بیان داشت: البته حضور حماسی مردم در صحنه های انقلاب مانند راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه و انتخابات ۱۱ اسفند از جمله حلاوت ها و شیرینی های سال ۱۴۰۲ بود که باید شکرگزار باشیم. مشارکت ۷۳ درصدی شما مردم شهرستان دشتی برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار دشتی افزود و اثبات بصیرت و ولایت‌مداری شما مردم بود.

خطیب جمعه خورموج ادامه داد: مسئولان کشوری و استانی باید به مردم بصیر و زمان شناس دشتی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود شعار سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند و فرمودند: بنده با مطالعه نظر کارشناسان این مسئله به این نتیجه می رسم که کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله تولید؛تولید داخلی و تولید ملی برای همین هم هست که در این چند سال گذشته بر روی تولید ما تکیه کردیم. اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله‌ی تورّم، مسئله‌ی اشتغال و مسئله‌ی ارزش پول ملّی، به نحو خوبی به سمت حل شدن پیش خواهد رفت.

وی افزود: رهبری در سخنرانی روز اول سال هم لازمه تحقق شعار سال را برنامه ریزی و تلاش مسئولان برای ورود و بسیج همت ها،سرمایه ها و ابتکارات ملت در عرصه اقتصاد دانستند.

امام جمعه خورموج گفت: در شهرستان دشتی زمینه ها و ظرفیت های خوبی در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم وجود دارد که باید این ظرفیت ها شناسایی و به فعلیت برسد.

وی تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز را به فال نیک گرفت و گفت: اما باید طوری رفتار کنیم که موجبات هتک حرمت ایام الله رمضان فراهم نشود. اگرچه روزه بر مسافر واجب نیست ولی همه باید حرمت ماه مبارک رمضان را پاس بدارند.اگر با تذکر لسانی همراه با محبت به افرادی که شئون ماه مبارک را رعایت نمی کنند برخورد شود بسیار موثر و اثرش پایدارتر خواهد شد.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: در عین حال باید با کسانی که به حرمت شکی ماه رمضان اصرار دارند و حاضر به رعایت شئونات دینی و اسلامی نیستند برخورد قانونی و قاطع صورت بگیرد.البته بدانیم که یکی از برنامه‌های دشمنان دین در فضای مجازی، بزرگ نشان دادن آمار روزه‌خواری است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha