یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نشست قرآن

حوزه/نشست قرآنی با موضوع «ضرورت شناخت قرآن و رسانه » در مجتمع آموزشی و پژوهشی بین الملل حوزه علمیه در نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست قرآنی با موضوع «ضرورت شناخت قرآن و رسانه »در مجتمع آموزشی و پژوهشی بین الملل حوزه علمیه با حضور مدیر تبلیغ در فضای سایبر تشکل بین المللی بصائر القرآن علی خانی و مدیر گروه بخش ترجمه این تشکل برگزار گردید.

خانی ابتدا ضرورت شناخت قرآن را برای داشتن سبک زندگی قرآنی توضیح داد و در ادامه سه مرتبه شناخت سندی، تحلیلی و ریشه قرآن را توضیح داد.

استاد خانی در تعریف شناخت سندی خاطر نشان شد: در این بخش بیشتر به این امر می پردازیم که انتساب کتاب به نویسنده تا چه اندازه قطعی است و چه مقدار اعتبار دارد.

وی در ادامه در تعریف شناخت تحلیلی بیان کرد: در این بخش به این مطلب می پردازیم که این کتاب مشتمل بر چه مطلبی است و چه هدفی را تعقیب می کند و راجع به جهان چه نظری دارد، نظرش در باره انسان چیست؟ به هر حال این نوع شناخت مربوط به محتوا می باشد و در مورد کتب دیگر هم می توان از این بحث ها داشت.

خانی در نهایت در تعریف شناخت ریشه ای بیان داشت: بعد از دو مرحله قبلی باید به برسی این بپردازیم که آیا مطالب و محتویات کتاب فکر بدیع نویسنده آن است یا از اندیشه دیگران وام‌گرفته است به عبارتی اصالت فکری در قرآن محرز شود.

وی در پایان مباحث شرایط شناخت قرآن را این گونه توصیف کرد: سه شرط برای شناخت قرآن وجود دارد: اول: هم زبان بودن با مطالب قرآن دوم:آشنایی با تاریخ قرآن سوم؛ آشنایی با سخنان قرآن و پیامبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha