شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لکزایی

حوزه/ پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم متناسب با اقشار مختلف آثار خوبی تهیه و تولید کرده است، برای عموم نخبگان دائره المعارف قرآن کریم نوشته شده که بزرگترین دائره المعارف دنیا می باشد و تاکنون ۱۸ جلد آن منتشر شده و حقیقتا کاری منحصر بفرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در غرفه این پژوهشکده در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سخنانی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه شریف متقین راجع به قرآن کریم نکات ارزشمندی دارند و می فرمایند" یُرَتِّلُونَهَا تَرْتِیلاً. یُحَزِّنُونَ بِهِ أَنْفُسَهُمْ وَ یَسْتَثِیرُونَ بِهِ دَوَاءَ دَائِهِمْ" متقین کسانی هستند که از قرآن دوای دردشان را طلب می کنند؛ امروز بیش از هر زمان به این فرمایش مولای متقیان علی علیه السلام محتاجیم تا دردهای خود را با قرآن درمان کنیم.

وی گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم متناسب با اقشار مختلف آثار خوبی تهیه و تولید کرده است، برای عموم نخبگان دائره المعارف قرآن کریم نوشته شده که بزرگترین دائره المعارف دنیا می باشد و تاکنون ۱۸ جلد آن منتشر شده و حقیقتا کاری منحصر بفرد است.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: اقدامات فضای مجازی این پژوهشکده بسیار ارزشمند است چرا که همه آثار مکتوب این مرکز به صورت رایگان در فضای مجازی قرار داده است و لازم است از همه کسانی که در این راه زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر نماییم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: پروهشکده فرهنگ و معارف قرآن فعالیتش در مقیاس جهانی کم نظیر بوده و در آوردن داروهای قرآنی بر سر سفره های معنوی مردم موفق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha