شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عالی شهر

حوزه/ امام جمعه عالی شهر واقع در استان بوشهر خواستار اهتمام هر چه بیشتر مسئولان این شهر در راستای حل مشکلات مردم شد.

حجت‌الاسلام محمد حمیدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با تأکید بر جدید بودن شهر عالی‌شهر که کمتر از سی سال قدمت دارد گفت: مهمترین مسأله این شهر نداشتن شبکه فاضلاب شهری است؛ مردم با حفر چاه‌های فاضلاب در سال‌های ابتدایی نیازی به شبکه فاضلاب نداشتند اما در سال‌های گذشته دیگر فاضلاب به زمین نفوذ نمی‌کند و مردم مجبور هستند که چاه‌های فاضلاب خود را در فواصل زمانی کوتاه تخلیه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه از قشر آسیب پذیر و ضعیف معیشتی هستند تصریح کرد: هزینه تخلیه چاه‌های فاضلاب برای مردم بسیار سنگین است؛ این مردم حاشیه نشینان شهر بوشهر هستند که به دلیل ناتوانی از تأمین هزینه‌های زندگی در شهر بوشهر به این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

امام جمعه عالی شهر همچنین راه حل مردمی در فرار از پرداخت از هزینه تخلیه چاه‌های فاضلاب را تخلیه آن‌ها در جوی‌های شهری عنوان کرد و گفت: این کار معضلات بیشتری از جمله بوی بد را برای مردم عالی شهر به همراه داشته است؛ از دیگر مشکلات به وجود آمده مخلوط شدن آب‌های سطحی و فاضلاب است که به دلیل برنامه‌ریزی نشدن برای خروج این آب از شهر در نزدیک منازل مسکونی جمع می‌شود.

وی از تأثیرات وجود فاضلاب در سطح شهر را کاهش سطح سلامت مردم این شهر توصیف کرد و ابراز داشت: متأسفانه مسئولان تا به حال اقدام مؤثری برای حل این مشکل انجام نداده‌اند.

امام جمعه عالی شهر با توجه به اظهار نظر مسئولان شهری مبنی بر اینکه اجرای شبکه فاضلاب شهری نیازمند هزینه‌ای است که از عهده شهرداری این شهر خارج است گفت: این مشکل با تصویب یک طرح ملی قابل اجرا و انجام است که امیدواریم مسئولان کشوری در این زمینه گامی مؤثر بردارند.

وی وجود سگ‌های ولگرد بسیار در اطراف شهر بیابانی عالی‌شهر را مورد توجه جدی قرار داد و افزود: این سگ‌ها به صورت گله‌ای در شهر حرکت می‌کنند و تا به حال به چندین کودک آسیب زده‌اند؛ به دلیل اختلافات بین اعضای شورای شهر با هم و با شهردار برای حل این معضل اقدامی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام حمیدی‌نژاد ضمن تشکر از احداث ساختمان بیمارستان عالی شهر ادامه داد: تابلوی بیمارستان هم نصب شده است اما به دلیل نداشتن تجهیزات پزشکی و پزشک تنها به دلیل نداشتن کد بیمارستان از وزارت بهداشت این ساختمان بلا استفاده مانده است؛ ۳۶ هزار نفر در عالی شهر و حدود چهل هزار نفر اطراف این شهر زندگی می‌کنند که تنها یک مرکز بهداشت بدون هیچ امکانات درمانی نمی‌تواند پاسخگوی مشکل بهداشت و درمان این منطقه باشد.

وی همه مشکلات عالی شهر را در کوتاه مدت حل شدنی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: مسئولان در حل مشکلات این شهر همت لازم را به کار گیرند و با اولویت دادن به حل مشکلات مردم این شهر و اطراف آن گامی مؤثر در خشنودی و رضایتمندی مردم منطقه بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha