دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ آیت الله اشرفی شاهرودی هدف حملات دشمن را براندازی اصل مذهب شیعه دانست و خاطر نشان کرد: از این جهت رسالت و مسئولیت برای طلاب، روحانیت و حوزه های علمیه سنگین و خطیر است چراکه باید با همه توان برابر توطئه دشمنان بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، از علمای حوزه علمیه خراسان جمعه شب در اختتامیه سلسله جلسات گفتمان معرفت که در مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس برگزار شد، هدف از راه اندازی موسسه علمی، پژوهشی و فرهنگی «میراث فقاهت خراسان» را ترویج و توسعه مباحث علمی برای طلاب و فضلا دانست و گفت: امام صادق(ع) رسالت مهمی را بر دوش شیعیان در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت قرار دادند که این مهم می بایست از سوی طلاب حوزه علمیه خراسان نیز در ترویج فرهنگ اهل بیت مدنظر باشد.

وی با بیان این که هدف از برگزاری سلسله جلسات گفتمان معرفت در ایام ماه مبارک رمضان آن بود تا طلاب بیش از پیش احساس مسئولیت کنند و تفقه در دین داشته باشند، تصریح کرد: هدف، تاکید بر تفقه در دین بود تا طلاب بدانند که تفقه اختصاص به فقه و اصول ندارد.

آیت الله اشرفی شاهرودی ضمن نقل خاطره ای از زمان هجرت از نجف به مشهد و آشنائی با طلاب مستعد و توانمند در خراسان که استعداد کسب اجتهاد داشتند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب که تصمیم به حضور در مشهد گرفتم، طلاب مستعد خوبی را دیدم که استعداد کسب اجتهاد را دارند، از همین رو محضر آیت الله العظمی خوئی نامه ای نوشتم و از این استعداد گفتم که ایشان نیز نظر موافق در راستای راه اندازی مدرسه ای به منظور تربیت مستعدین را داشتند و پس از مدت ها موسسه فقاهت تاسیس شد که فضلای زیادی نیز از آن تربیت شدند.

استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: برگزاری سلسله جلسات گفتمان معرفت که امسال در ایام ماه مبارک رمضان برای هفتمین بار به اجرا درآمد، در راستای همان مساله مورد تاکید مرحوم آیت الله العظمی خوئی(ره) در زمینه پرورش طلاب مستعد و توانمند حوزه بود و تلاش شد با اجرای این سلسله جلسات، سطح علمی فضلای مشهد ارتقا یابد و طلاب بهتر بتوانند پاسخگوی موضوعات باشند.

وی با بیان این که دشمنان با همه توان در صدد براندازی نظام دینی و تشیع هستند، خاطر نشان کرد: از زمان ائمه معصومین افرادی به عنوان جیره خواران دستگاه حاکمان زمان، احکام خداوند را متناسب با میل و ذائقه سلاطین تغییر می دادند و در این میان، تنها مذهبی که در برابر هواخواهی باطل سلاطین ایستاد علمای شیعه بودند که تلاش کردند دین و مذهب استوار بماند و ترویج پیدا کند.

آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان این که دشمنان اذعان دارند اسلام راستین در مذهب شیعه متجلی است و به همین منظور تضاد فراوان برای این مذهب درست نموده اند، ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب در کشورهای اروپائی فراوان جلسات برای شیعه شناسی گذاشته اند چراکه می دانند اسلام راستینی که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای امت ها قرار داد، متجلی در مذهب شیعه است.

استاد حوزه علمیه خراسان هدف حملات دشمن را براندازی اصل مذهب شیعه دانست و خاطر نشان کرد: از این جهت رسالت و مسئولیت برای طلاب، روحانیت و حوزه های علمیه سنگین و خطیر است چراکه باید با همه توان برابر توطئه دشمنان بایستند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha