دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1147370
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
تصاویر/محفل انس با قرآن در تفرجگاه ازناو خلخال

حوزه/به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع)، محفل انس با قرآن کریم در تفرجگاه ازناو خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،عصر امروز، همزمان با سالروز شهادت نخستین امام شیعیان، حضرت امیرالمومنین امام علی (ع)، محفل نورانی انس با قرآن کریم در منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه ازنا و خلخال برگزار شد.

این مراسم معنوی که برای نخستین بار به همت ستاد برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی خلخال در جوار چشمه ازناو برپا شده بود، با قرائت آیات ملکوتی قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز شهرستان خلخال آغاز شد.

حضور فرماندار، جمعی از مسئولین اجرایی، نظامی و انتظامی و همچنین خیل عظیمی از اهالی مومن و خداجوی خلخال و گردشگران، جلوه‌ای معنوی به این محفل بخشیده بود.

در ادامه، مداحان اهل بیت (ع) با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ شهادت مولای متقیان، حضرت امام علی (ع) به سوگواری پرداختند و حاضران در غم و اندوه شهادت این امام همام، اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام جنگی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خلخال، در سخنانی به ابعاد شخصیتی امام علی (ع) پرداخت و رسیدگی به وضعیت محرومان، بینوایان، فقرا و درماندگان را از جمله خصوصیات بارز آن حضرت برشمرد.

وی با اشاره به سختی زمان خلافت امام علی (ع) و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و فتنه در بین مسلمین، گفت: امروزه نیز دشمنان با استفاده از روش‌های مشابه، در تلاش برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین جهان و دستیابی به اهداف شوم خود هستند.

حضور پرشور مردم خلخال در این محفل معنوی، بار دیگر عشق و ارادت آنان به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha